Полицията в Германия откри загубените "Коне на Хитлер"

OFFNews Последна промяна на 22 май 2015 в 18:35 15192 8

Снимка БГНЕС

Конете на Хитлер.

Полицията в Германия показа намерените 2 бронзови фигури в естествен размер на коне, стояли пред новата сграда на Райхсканцлерството на Адолф Хитлер в Берлин, съобщиха световните медии.

Двойката "Ходещи коне" на Йозеф Торак (1889-1952 г.) са били поръчани лично от Фюрера, за да красят входа на новото Райхсканцлерство в столицата. В течение на войната и загубата на Германия обаче произведенията на изкуството били евакуирани от града, за да не бъдат повредени от бомбардировките. Те били скрити в бункер на 20 км източно от столицата, който бил превзет от руснаците през 1945 г.

Конете се появили около 1950 г. в руски казарми близо до град Еберсвалде в ГДР, където останали до 1989 г. В същата година историк открил и описал историята на двете статуи, след което те изчезнали безследно до преди няколко дни. Тогава немските власти извършили 10 обиска на складове, собственост на 8 търговци на изкуство на черно между 64 и 79 години.

Снимка на един от конете пред новото Райхсканцлерство в Берлин.

С годините конете били боядисвани в златно, пробити с куршуми, загубили опашките си и станали жертва на детски игри с тях.

Скулптурите на Торак най-вероятно ще станат собственост на държавата, но е възможно наследниците на артиста да предявят претенции към тях.

От ляво надясно - Торак, кучето на Хитлер - Блонди, Адолф Хитлер и Гьобелс.

Според немското издание "Bild" търговците на черно са искали до 4 милиона евро за конете.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25.05 2015 в 02:24

Наглото мнение, че слугите на тоталитарните режими са "големи артисти", т.е. носители на морални ценности, които за защитават с творбите си може да се роди само сред слуги, които нямат сили да отхвърлят положението си на такива и го защитават чрез злощастната и прожана съдба на други такива. Ищван Сабо има доста хубав филм по темата: https://www.youtube.com/watch?v=ghmMHNqZaqM

23.05 2015 в 23:35

Eми много добре знаеш, че нямам предвид стила Арт Деко под определението "декадентско упадъчно изкуство". И поначало това, че някой творец е имал злата участ да работи при тоталитарен режим, изобщо не означава, че той не е бил голям в своята област. Нито Арно Брекер, нито Йозеф Торак, нито архитекта (на Хитлер) Алберт Шпеер са знаели, че на власт ще дойде такава личност като Фюрера. Същото важи и за творците в СССР и Сталин.

Истинския творец работи при всякакви режими и при всякакви политически системи. Иначе, ако хората на изкуството даваха продукция само при "правилните" политически режими, изобщо нямаше да съществува никакво изкуство. Лично наша скромност е почитател на великия Салвадор Дали (той дори е обизсмъртен с един великолепен бюст от Арно Брекер).

Ако се махнат идеологическите етикети, много от творбите на социалистическия и националсоциалистическия реализъм имат и дне висока художествена стойност, освен за пропагандистите, които ги натоварват изкуствено с негатива идейна оценка. Това, че тъпите ОФФци са използавли израз като "коне на Хитлер" е смехотворно. То по тая логика трябва да има "коне на Тутанкамон", "коне на Цезар", "коне на Наполеон" и т.н.

Абе учете се да мислите със собствените си глави бе, еййй...

23.05 2015 в 22:48

Балкански ако под "декадентско псевдо"изкуство"" разбираш Арт Деко стила доминиращ архитектурата на САЩ от края на 20-те години.......нещо май си се объркал.

Поне аз много повече харесвам Арт Деко от фашисткото изкуство в СССР, НРБ и Германия.

23.05 2015 в 20:51

КОЛКО ТРЯБВА ДА СИ ТЪП, МАЛОУМЕН И ПРОСТ, ЗА ДА СЕ КРЪСТИШ КЪНЧО ПУТКОДЕРОВ?

22.05 2015 в 21:13

НИ??? Мисля че в време да запретнеш крачули и да Фащаш пътя при любимия путин. Ти си малоумен бре.

22.05 2015 в 19:44

Еми точно пък тези коне нямат особена художествена стойност, може би донякъде историческа, макар че и това е спорно. Всъщност големият скулптор на Третия Райх е Арно Брекер, а не Йозеф Торак.

Интересното е, че социалистическия реализъм в съветското изкуство и (национал)социалистическия реализъм в Третия Райх са еднотипни като стил и изразни средства. Изобщо е трудно да се отличи немското изкуство от онзи период от подобното в СССР.

Общото е, чу и двете обаче са по-добри от упадъчното декадентско псевдо"изкуство", пропагандирано в прогнилите демонокрации. Това от чиско академична гледна точка де, иначе ние сме почитатели на сюрреализма, за съжаление отречен в соца и нацсоца. И не знам що ОФФците политизират така профански темата за изкуството. Омерзен съм.

22.05 2015 в 18:45

Тези коне по право принадлежат на Путин и Русия. Германците трябва да ни ги върнат.