Всички автомобили са изложени на атмосферни влияния и са конструирани така, че да издържат на всякакви метеорологични условия. И ако това е напълно вярно за външната страна на автомобила, то не така стоят нещата с двигателя и вътрешната част на калниците например. Съществуват места в автомобила, които се разрушават от попадането върху тях на отлаганите по пътната настилка: кал, вода, камъни, химикали и пясък.
За да се защити качествено автомобилът от тези независещи от нас процеси се предлагат: кора под двигател, скоростна кутия, броня, подкалници и калобрани.
Всички тези резервни части се произвеждат с една цел – да се съхрани автомобила в добро състояние и да се избегнат редица аварии на пътя. Допълнително можете да съхраните автомобила си, с различни автоаксесоари за предпазване на боята, фаровете, тапицерията или цялостно интериора.
Какво представлява кората под двигател и скоростна кутия?
Това е кора, която се поставя под двигателя и скоростната кутия и е изработена от метал или композитни пластмаси. Тя е съобразена с особеностите на конкретна марка и модел автомобил.
За да е качествена една кора, то тя се изработва от материали, които трябва да отговарят на определени изисквания за: якост, твърдост и устойчивост на високи температури.
Металните кори са по-здрави и по-добре предпазват автомобила, но са по-тежки от пластмасовите. Изработват се от стоманени сплави, неръждаема стомана, алуминий и титаниеви сплави.
Пластмасовите кори под двигател и скорости са по-леки, не ръждясват и са гъвкави, но по-крехки. При попадане на препятствие те се чупят, но все пак защитават картера на автомобила. За производството им се използват композитни пластмаси като карбон, кевлар и стъклопластика.
Защо да поставим кора под двигател и скорости?
Основните ползи от корите се изразяват в затварянето на пространството под двигателя и трансмисията. Това ги предпазва от попадането върху тях на вода, пясък, кал и по-едри предмети, които могат да повредят някои системи в автомобила и да предизвикат авария.
Освен това изолират двигателя, като по този начин при ниски температури той загрява по-бързо. Намалява се и силата на шума на двигателя и скоростите. Корите под двигател и скоростна кутия са снабдени със специални конструктивни отвори, които подпомагат доброто охлаждане на системите. Те предпазват картера от счупване при попадане на неочаквани препятствия по пътя и не позволяват достъпа на животни до двигателя и скоростите.
Какво е подкалник?
Както се подразбира от самото му наименование това е резервна част, изработена от пластмаса, която по форма е съобразена с калника. Поставя се в пространството между гумата и калника, с цел да предпази калника от механични повреди, корозия и замърсявания. Подкалниците се различават главно по материала за изработване, който може да е сплав от гума и пластмаса или различни видове пластмаса.
Подкалници, направени от гума и пластмаса могат да променят формата си и не оказват влияние върху аеродинамиката на автомобила. Те понасят
механични натоварвания и препятствия по пътя. Но гумата старее и експлоатационният
срок е сравнително малък – около две години. Друг недостатък е малката устойчивост на натоварване на гумата при ниски температури.
Пластмасовите подкалници се изработват от стъклопласт, ABS и други сплави. Те са устойчиви на натоварване при ниски температури и запазват еластичността си, но са по-крехки от гумените. При движение по неравни терени, такъв подкалник може да се счупи.
Как да изберем подкалник?
При избор на подкалници трябва да знаем, че те са универсални и специфични.
Универсалните са за много модели и марки автомобили и обикновено се пригаждат. Когато са с по-голям размер, те имат по-добра покривност.
Специфичните са за точно определено купе автомобил и се монтират лесно на определените за това места. Освен това подкалниците са предни и задни, леви и десни, както са съответните калници в автомобила.
Попадането при движение на камъчета и пясък върху вътрешната страна на калниците с голяма скорост нанася механични повреди на покритието. В съчетание с вода и различни химикали това води до появата на корозия, която бавно и сигурно ще разруши калниците на автомобила.
За да запазите купето на автомобила здраво за дълго време е добре да поставите подкалници, а за да запазите двигателя, скоростите и другите системи в автомобила – задължително трябва да имате здрава кора под двигател и скорости.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег