Приключенията на пениса Кънчо, измислени от незнаен здравен експерт, забавляваха цялата държава във вторник, когато се разбра за същестуването на лиричния герой.
„И малки и големи харесват пениса Кънчо“, правдиво отбеляза днес друг експерт от Регионалната здравна инспекция на София.
Въпросът е защо го харесват. Едва ли защото брошурата ще научи младежите да правят безопасен секс. Харесват го, защото могат за пореден път да се забавляват или ядосват с неадекватни чиновнически хрумки, за които се плаща с държавни пари.
Клипът „Презерватирай се“ е най-голямото братче на пениса Кънчо. И той беше свързан с популяризиране на ползите от презервативите. Беше пуснат в края на 2010 г. и струваше 11 хил. лв. на Глобалния фонд за борба със СПИН. И той предизвика остра обществена реакция. Във видеото зелено човече в ролята на заразата ХИВ обясняваше: „Влизам ви през парадния вход и през задния двор, пробвам и през свирката“.
В началото на тази година пък беше спрян друг филм, отново по идея на здравното министерство - „Животът е безценен. Не го заменяй с дрога“. Той беше част от кампания за борба с дрогата, но обиди уиндсърфистите, които са представени като наркомани. Клипът беше свален от сайта на ведомството, но беше качен отново в интернет от обидени младежи от името на „Министерство на глупостта“.
Той определено имаше родствена връзка с кампания срещу дрогата от началото на 2011 г., която обиди други сърфисти. Тогава имаше обществена поръчка за пет информационни кампании. По една от тях - "Намаляване употребата на психотропни вещества сред младите хора", беше изработен клип, който изкара всички сърфисти наркомани.
Без много шум скандалният клип беше заменен с друг, в който се внушава, че всички наркомани са болни от сифилис, с което по нелогичен начин бяха обвързани зависимостта от дрогата с венерическите болести.
Една от другите поръчки на здравното министерство беше за кампания за намаляване консумацията на готварска сол. Ведомството похарчи близо половин милион лева за клипове и интернет банери, плакати, тениски, химикалки, чадъри, шапки и бележници, които ще се борят с прекомерната употреба на сол. Те не станаха обществено известни.Незабравима обаче е детската песен за здравословно хранене, поръчана от бившия здравен министър Анна-Мария Борисова. Тя популяризираше меню, което включва 8 литра прясно мляко за закуска плюс 15 портокала и 20 кисели млека, а за обед и вечеря – 200 круши, 300 чушки и домати, което би отровило всяко нормално дете. Но в произведението се твърди, че който консумира такива количества мляко, плодове и зеленчуци на ден „ще бъде яко дете“.
На първата си пресконференция като здравен министър април 2011 г. Борисова възпроизведе част от текста на наречената от нея „млечна песен“ и уточни, че лично е финансирала създаването й с първата си международна награда от 20 хил. евро.
Най-новият хит в кампаниите на министерствата са поръчаните от земеделския министър четири клипчета за популяризиране на европрограмата за развитие на регионите. Земеделският министър Мирослав Найденов поръча скечове на актьорите от „Комиците“. Най-големият хит в тази кампания е отговорът на въпроса „Как прави кравата?“ - „Мууу“. Цялата кампания струва на земеделското министерство 5 млн. лв. Колко точно е излязло "мууу"-то, не можахме да разберем.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
24.03 2012 в 11:36
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
07.03 2012 в 21:37
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)