Транспортната комисия към Столичния общински съвет ще заседава извънредно днес заради реорганизацията на движението по Патриарха, Витошка и "Фритьоф Нансен".
Промените са BUS лента за тролеите, велоалея и свързване с 6 велоалеи, нови пешеходни пътеки и по-широки тротоари и двупосочно движение по бул. "Фритьоф Нансен".
Промените предизвикаха протести на живеещите в района. Административният съд образува дело за новата организация на движение по искане на Европейския център за транспортни политики. Според тях има редица нарушения в начина, по който се въвеждат промените.
Кметът на София Васил Терзиев защити измененията. "Аз вярвам в целесъобразността на този проект, че промените, които се правят, в дългосрочен план са за добро. Понякога се изпуска, че това е само малка част от промените, които се правят. Никой не е глух, чуваме ги хората за паркоместата и търсим решения. Търсим къде да реализираме подземни паркинги, имаме няколко локации, но не може всичко да стане по едно и също време", заяви Терзиев.
Председателят на транспортната комисия Иван Таков се обяви против промените. "Спаси София надграждат ''хубаво е, но не е готово'' с ''хубаво е, но е наобратно''. Ще направим необходимото, за да спрем безобразията по Патриарха, Витоша и Фритьоф Нансен, заяви той.
Общинските съветници от ГЕРБ-СДС настояваме Васил Терзиев незабавно да излезе пред медиите и гражданите и да обясни какво транспортно решение предлага той за бул. „Патриарх Евтимий“. Изпълнението на новата организация на движение трябва да бъде незабавно спряна и да се започне активен диалог с живущите за неговата преработка, призова общинският съветник от ГЕРБ-СДС и зам.-председател на СОС Георги Георгиев.
Вили Лилков от Синя София припомни историята на проекта във фейсбук:
На 22 май 2020 г., на входа на парка пред НДК, кметът на София Йорданка Фандъкова, зам.-кметът по транспорта Кристиян Кръстев и общинския съветник Борис Бонев, в присъствието на общински съветници от ГЕРБ и на кмета на район Средец Трайчо Трайков, представят новия проект за движение по бул. „Патриарх Евтимий", бул. „Витоша, ул. „Фр. Нансен" и ул. „Г. С. Раковски". Какво казват те?
Кметът на София:
„В този проект е помислено за всички участници в движението и това е един проект, който показва и нашата визия за превръщането на София в град на хората... Той е комплексен и дава много, много решения.“
„Проектът създава този баланс между всички участници в движението, между всички хора..."
„Това е един проект, който показва и нашата визия за превръщането на София в град на хората.“
„Очаквам проектът да бъде разгледан в СОС, след което да започнем.“
Борис Бонев, Спаси София:
„Като градски активисти от години се борим за тези подобрения..."
„Надявам се този проект да е само първата крачка в посока превръщане на София в град за хората. Ние от Спаси София силно вярваме в тази кауза и продължаваме да работим усилено в тази посока.“
Зам.-кметът Кристиян Кръстев:
„Проектът е разработен от "Спаси София" заедно с проектантите от общинското дружество "София проект". Проектът ще струва между 500 и 600 хиляди лева.
„След като проектът бъде разгледан от СОС, ще можем да пристъпим към изпълнение.“
На гражданите е даден срок до 2 юни 2020 г. да разгледат проекта и да направят предложения и коментари на адрес: delovodstvo@sofia-agk.com. Кой разбрал – разбрал! Едва през септември 2020 г. и юни 2021 г. по възлагане на София план са проведени две изследвания на преминаващите велосипедисти и леки електрически превозни средства в избрани участъци от града. Обещано е проектът да се разгледа от СОС.
Какво се случва?
1. Проектът не е разгледан и не е одобрен от СОС!
2. Проектът не е разглеждан нито в Комисията по транспорт на СОС, нито в Комисията по инженерна инфраструктура, нито в Комисията по финанси, което е задължително.
3. Предварително обявената цена на проекта е била умишлено, или не, рязко занижена.
4. На гражданите е даден много кратък срок за запознаване с проекта – само 10 дни.
5. Проучването на трафика на велосипеди и тротинетки е извършено след обявяването на проекта.
В крайна сметка налице е реализация на незаконен проект, значително по-скъп от първоначално обявената стойност, който противоречи на интересите на гражданите, които живеят в централната градска част и влошава транспортната обстановка и обслужването на домовете на хората и търговските обекти! Вместо облекчения - проблеми!
Столичният общински съвет трябва да отмени този проект!
Ще настоявам на Председателския съвет да се включи точка в дневния ред за сесията на СОС на 16 май за спиране на проекта и съобразяване с мненията на гражданите и на ресорните комисии на СОС, пише Лилков.
Снощи кметът на "Средец" Трайчо Трайков се извини за начина, по който Столична община реорганизира движението по Патриарха.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург