Регулациите на евростандартите са сред основните законодателни мерки, които Европейският съюз предприема за постигане на по-високо качество на въздуха и ограничаване на емисиите на вредни газове от автомобилите.
Евростандартите са обикновено въвеждани стъпково, като по-строги лимити за емисии на вредни газове се налагат през определени периоди от време. Това е, за да даде достатъчно време на производителите да създадат превозни средства, които отговарят на новите изисквания.
Това се случи с Евро 6, който бе въведен през 2014 година. Един от основните проблеми, свързани с емисиите на автомобилите е емисията на NOx от дизеловите двигатели.
Емисиите от NOx могат да причинят сериозни здравословни проблеми, като например увеличават риска от различни белодробни заболявания, като например бронхиална астма и други белодробни проблеми. Евро 6 стандартът поставя по-строги ограничения за емисиите от NOx от дизеловите двигатели, което прави двигателите по-чисти и по-здравословни.
Навсякъде в света тези стандарти вече са стандарт за мерене на емисиите на автомобилите. Ето как въвеждането на евростандартите се е изменило от евро 1 до евро 6 през годините:
Евро 1: Въведен през 1992 г., евро 1 е бил първият евростандарт. Той изискваше от автомобилите тестови цикли за измерване на емисиите на въглероден оксид (CO), нитрогенни оксиди (NOx), хидроуглероди (HC) и частиците (PM). Евро 1 е представил изисквания, които намаляват емисиите на CO и HC от бензинови автомобили и емисиите на NOx от дизелови автомобили.
Евро 2: Този евростандарт е бил въведен през 1996 г. и поставя по-силни ограничения на емисиите на CO, HC и NOx за бензинови автомобили, както и за емисиите на PM от дизелови автомобили
Евро 3: Въведен през 2000 г., евро 3 е повишил изискванията за емисии от дизелови двигатели. Той изискваше понижаване на емисиите на NOx от дизелови автомобили до 500 мг/км, както и намаляване на емисиите на CO и HC от бензинови автомобили.
Евро 4: Този евростандарт е влязъл в сила през 2005 г. и въведе по-строги изисквания за емисиите на NOx от дизелови автомобили - до 250 мг/км, както и по-строги изисквания за емисиите на PM от дизелови автомобили.
Евро 5: Въведен през 2009 г., евро 5 повишава изискванията за емисиите на NOx от дизелови автомобили - до 180 мг/км, както и изисква по-ниски емисии на PM и NOx за автомобили с бензинов двигател.
Евро 6: Последният стандарт - евро 6 - е въведен през 2014 г. за нови модели и през 2015 г. за всички нови автомобили. Той поставя по-строги ограничения на излъчваните емисии, по-специално от дизеловите двигатели. Евро 6 изисква от дизелови автомобили да намаляват емисиите на NOx до 80 мг/км и на PM до 4,5 мг/км и поставя по-специални изисквания за емисиите на CO и HC от бензиновите автомобили.
Наред с това, общата тенденция във въвеждането на нови евростандарти е да се налагат все по-строги изисквания за емисиите от автомобилите, което подобрява качеството на въздуха и намалява въздействието на автомобилите върху околната среда.
Стандартите Euro 1 до Euro 6 представляват един от най-големите напредъци в подобряване на екологичните свойства на автомобилите и ще продължат да имат голямо влияние върху бъдещето на транспорта в Европа и по света.
Нарастващият брой автомобили по света означава, че емисиите на вредни газове от тези автомобили също нараства. Евростандартите са насочени към ограничаване на тези емисии, така че средната емисия на газове от автомобили на пътя да бъде намалена.
Евростандартите не само налагат лимити за емисиите на вредни газове, но също така предоставят инициативи за производителите на автомобили да произвеждат по-чисти превозни средства. Това може да включва инвестиции в нови технологии като хибридни и електрически автомобили, както и подобряване на системите за контрол на емисиите на вредни газове от стандартните двигатели.
За да подпомага борбата за намаляването на вредните емисии в атмосферата, "Екометал инженеринг“ изкупува коли за скрап.
Компанията е превърнала бракуването на автомобили в лесна и удобна процедура започваща от обаждането в кол-центъра с въпросите на клиента, до финалната процедура по отписването на колата в КАТ и снемането ѝ от отчет в Общината.
Не се колебайте да позвъните сега: 0885 771 777.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Mumko
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
yoghurt
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
yoghurt
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
Човека
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор