Вълчев: Външното оценяване за 4. и 10. клас няма да отпадне

Янка Петкова 08 април 2021 в 11:23 3046 0

Снимка Архив/БТА

„Изпитите са част от процеса на образование - и външното, и вътрешното оценяване. Те мотивират и карат учениците да учат. Лесно може да се плъзнем по линията на образователния популизъм.“ Така коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев предложението на омбудсмана Диана Ковачева за отпадане на външното оценяване в 4. и 10. клас.

По думите му целта на образованието е да направи децата знаещи и можещи.

"Да, изпитите и образованието днес са стрес, но от дистанцията на времето са полезни. Омбудсманът трябва да прави разлика между обществения интерес и интереса на жалбоподателите, а той е децата да учат", категоричен бе министърът.

Той съобщи, че към днешна дата няма изоставане в тематичното разпределение, но въпреки това ще бъде направен анализ и е възможно да отпаднат две теми. Това обаче не е от толкова голямо значение, защото се оценяват знания, които са натрупани за 7, 10, 12 години, каза Вълчев.

По думите му е направена много по-важно крачка - към мерене на функционалност на знанията:

"Повече от въпросите няма да изискват заучаване, ще изискват осмисляне, интелигентност, способност за решаване на проблеми, свързване на знанията. Що се отнася до натрупаните дефицити, това още повече ни дава основание да направим изпитите тази година, за да измерим тези дефицити. Целта на външното оценяване не е да накажем някого, а да дадем обективна оценка за знанията и пропуските и най-добрият начин това да се случи е чрез външното оценяване."

След онлайн обучението от понеделник учениците от 1. до 4. клас, както и тези от 7., 8. и 10. клас се връщат към присъственото обучение в училище. Предстои да бъде въведен и  график за присъствено и онлайн обучение за по-големите ученици (5. - 12. клас), не се предвижда по-малките да се връщат към онлайн уроци.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Година след катастрофалния резултат от теста за функционална грамотност PISA