В София правила за паркиране на мотори на практика няма. Но Общинската полиция все по-често налага глоби от 50 лева за спиране на тротоара.
Във фейсбук групите на моторджиите започват да се обсъждат протести. Проблемът е, че единственото правило в столицата, което се отнася до двуколесни МПС, гласи:
На територията на Столична община изцяло електрическите превозни средства /ИЕПС/, електрически превозни средства с горивна клетка /ЕПСГК/ и двуколесните ППС паркират безплатно, като за двуколесните ППС се определя 1 /едно/ паркомясто на сто от общия брой на местата за паркиране в зоните за почасово платено паркиране.
Регламентът на практика е неприложим, тъй като това 1 паркомясто не е маркирано и никой не би могъл да каже кой моторист го е нарушил. Въпросите без отговор са поне два: откъде се брои 100-тното място и ако двама мотористи спрат един до друг едновременно кой от тях е в нарушение.
Това правило, което повече напомня измиване на ръцете, отколкото опит реално да се регламентира паркирането в центъра, води до конфликти между шофьори и мотористи. Крие и друг проблем - всеки мотор, спрян на платното, е потенциална жертва на зле паркиращ шофьор при липса на предпазни ограничители. Като тези за тротинетките например.
На теория мотористите имат право да паркират и на местата за тротинетки, част от които имат по-широко място между два ограничителя. Там обаче спират и мотопедите под наем и вече има случаи на блъснати на земята лични мотори.
Логично опитът на Столична община да свали моторите от тротоарите чрез глоби, като осигурява неприложими правила за паркирането им, прилича повече на война с мотористите, отколкото на въвеждане на ред в центъра на столицата.
Фандъкова в интервю за OFFNews преди местния вот миналата година:
Създадохме места за паркиране на тротинетки, за да избегнем един от най-сериозните проблеми, които тротинетките създават във всички градове в Европа, а именно, оставянето им по тротоари и пешеходни зони. Нашето условие към компаниите, които предоставят е-тротинетки, е стимули за използването на тези паркинги, за да не пречат на движението. На обособените места обаче могат да паркират всички превозни средства на две колела – това са велосипеди, скутери и мотори. Преди няколко месеца един млад човек ми обърна внимание върху проблема с местата за паркиране на мотори и даде конкретно предложение. Така че - задължително при изграждането на новите буферни паркинги и тези в кварталите, ще отделим и места за паркиране на мотори.
Буферният паркинг до метростанция "Васил Левски" срещу БНР обаче отвори, без в него да има места за паркиране на мотори.
А абсурдната ситуция в стил "СО глобява мотористи, защото моторите им не са тротинетки" не предвещава нищо добро за столицата.
Парадоксално е и, че в новата Визия за София до 2050 г., която предстои да бъде гласувана от Столичния общински съвет, моторите като средство за придвижване не съществуват.
Тях обаче ги има, шумни са и няма как да не ги забележи човек. И подходът на щрауса не води до успех.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
4000
3
09.06 2020 в 10:45
5712
2
08.06 2020 в 13:12
3232
1
08.06 2020 в 12:34
Последни коментари
КТ ''Подкрепа'' предлага промяна на данъчна и осигурителна система
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)
Гърция реже банковите такси, кара банки да строят училища и помага за жилищата
Мениджър в схемата BETL: Ние също сме жертви на измамата, страхуваме се за живота си
ПП-ДБ-СС: Столичният общински съвет се управлява от невидимото мнозинство на Красьо Черния