Центърът за безопасен интернет е пред затваряне

Единствената гореща линия в България за съвети и защита на децата в интернет ще прекъсне от януари 2023

OFFNews 16 декември 2022 в 15:15 1224 1

Онлайн тормоз

Снимка SafeNet

За своето 16-годишно съществуване Горещата линия на центъра е получила 63 228 сигнала.

Центърът за безопасен интернет, работещ в подкрепа на сигурността на децата онлайн, е пред затваряне, алармират оттам.

За своето 16-годишно съществуване Горещата линия на Центъра е получила 63 228 сигнала, свързани с незаконни и вредни действия срещу деца и младежи онлайн. Те са били разрешени благодарение на намесата на Центъра и партньорските му организации, както и органите на реда. Липсата на съфинансиране и устойчива държавна политика за подкрепа на работата на организацията - част от цялата глобална екосистема за защита на децата в интернет, налагат тя да преустанови дейността си в края на годината, посочват от центъра.

До момента, другата услуга на Центъра за безопасен интернет – Консултативната линия за онлайн безопасност 124 123, е консултирала и помогнала за преодоляването на 4483 случая, свързани с онлайн тормоз, кражба на профили, заплахи, изнудване и онлайн сексуална злоупотреба с деца, публични обиди и унижаване на личността на децата, както и злоупотреба с голи снимки. Статистиката на центъра сочи, особено след COVID-19 пандемията, че сигналите за сексуална онлайн експлоатация са все по-често срещани във възрастта 12-18 г., а възрастовата граница за онлайн тормоз е паднала до 7 г. Това показва, че все по-малки деца са в мрежата и стават жертви в различни онлайн ситуации, затова е от съществено значение техните родители и учители да са добре информирани и подготвени как да реагират на рисковете, които крие онлайн пространството, особено социалните мрежи.

„Младите хора имат нужда от специфична подкрепа, попадайки в критична ситуация онлайн, както и някой, с когото да споделят притесненията си. Да разберат, че не са сами и има начини тези проблеми да бъдат решени. Центърът поддържа не само Гореща линия, на която получаваме ежедневно десетки сигнали, но и Консултативна линия с кратък номер 124 123, която оказва съдействие, психологическа и емоционална подкрепа. С нашите услуги ние подкрепяме и родителите и учителите на децата, за да могат те да са достатъчно информирани за заплахите, които дебнат онлайн и да имат нужните инструменти, с които да защитят децата си преди те да пострадат. Ето затова очакваме спешна и адекватна подкрепа от страна на държавата, по линия на политики и финансиране, така че сигурността на децата онлайн да бъде гарантиране”, казва Антоанета Василева, координатор на Консултативната линия.

Центърът за безопасен интернет може да помогне на децата в случаи на онлайн тормоз, на откраднати профили, злоупотреба с лични данни и разпространяване на голи снимки. Центърът е доверен партньор на Facebook, Instagram, TikTok, Google и YouTube и като такъв може да свали страница, профил, група в която се разпространяват голи снимки, неподходящо съдържание или се осъществява онлайн тормоз.

От 2005 г. до момента Центърът е инициирал редица кампании, с които да информира децата и цялото общество за неетичните онлайн практики и да помогне на жертвите на онлайн тормоз. Организацията провежда и множеството разнообразни и полезни обучения по темата. До момента през различните семинари и обучения са преминали повече от 30 000 деца и тийнейджъри, над 15 000 учители и 12 000 родители.

Българският Център за безопасен интернет действа от 2005 г. с частичната финансова подкрепа на европейските програми "Безопасен интернет" и от 2014 г. - "По-добър интернет за децата". Дейностите на Центъра се осъществяват от Асоциация "Родители" и фондация "Приложни изследвания и комуникации".

Основните дейности на Центъра включват обработване на сигнали за онлайн престъпления срещу деца като за детска порнография, изнудване и онлайн сексуална експлоатация на деца, постъпващи на Горещата линия‘; консултиране по телефон с кратък номер 124 123 и по чат-модул на www.safenet.bg на деца, непълнолетни, родители и учители при инциденти на деца в интернет; разработване и провеждане на различни обучения на деца, младежи, родители, учители и други професионалисти; разработване на различни материали, целящи да повишат информираността на обществото за рисковете за деца при ползване на интернет, социални мрежи и мобилни устройства, както и начините за превенция и търсене на помощ.

Центърът е член на европейската мрежа от 35 центъра за безопасен интернет Insafe, както и на Международната асоциация на интернет горещи линии INHOPE, която обединява 42 държави.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    14389

    1

    случайно прочетох

    16.12 2022 в 15:24

    Не разбрах,
    -колко души работят?
    -къде работят (офис?)
    -какви са разходите за заплати?
    -какви са разходите за консумативи?
     
    X

    Как се раждат снежинките?