Центърът за безопасен интернет, работещ в подкрепа на сигурността на децата онлайн, е пред затваряне, алармират оттам.
За своето 16-годишно съществуване Горещата линия на Центъра е получила 63 228 сигнала, свързани с незаконни и вредни действия срещу деца и младежи онлайн. Те са били разрешени благодарение на намесата на Центъра и партньорските му организации, както и органите на реда. Липсата на съфинансиране и устойчива държавна политика за подкрепа на работата на организацията - част от цялата глобална екосистема за защита на децата в интернет, налагат тя да преустанови дейността си в края на годината, посочват от центъра.
До момента, другата услуга на Центъра за безопасен интернет – Консултативната линия за онлайн безопасност 124 123, е консултирала и помогнала за преодоляването на 4483 случая, свързани с онлайн тормоз, кражба на профили, заплахи, изнудване и онлайн сексуална злоупотреба с деца, публични обиди и унижаване на личността на децата, както и злоупотреба с голи снимки. Статистиката на центъра сочи, особено след COVID-19 пандемията, че сигналите за сексуална онлайн експлоатация са все по-често срещани във възрастта 12-18 г., а възрастовата граница за онлайн тормоз е паднала до 7 г. Това показва, че все по-малки деца са в мрежата и стават жертви в различни онлайн ситуации, затова е от съществено значение техните родители и учители да са добре информирани и подготвени как да реагират на рисковете, които крие онлайн пространството, особено социалните мрежи.
„Младите хора имат нужда от специфична подкрепа, попадайки в критична ситуация онлайн, както и някой, с когото да споделят притесненията си. Да разберат, че не са сами и има начини тези проблеми да бъдат решени. Центърът поддържа не само Гореща линия, на която получаваме ежедневно десетки сигнали, но и Консултативна линия с кратък номер 124 123, която оказва съдействие, психологическа и емоционална подкрепа. С нашите услуги ние подкрепяме и родителите и учителите на децата, за да могат те да са достатъчно информирани за заплахите, които дебнат онлайн и да имат нужните инструменти, с които да защитят децата си преди те да пострадат. Ето затова очакваме спешна и адекватна подкрепа от страна на държавата, по линия на политики и финансиране, така че сигурността на децата онлайн да бъде гарантиране”, казва Антоанета Василева, координатор на Консултативната линия.
Центърът за безопасен интернет може да помогне на децата в случаи на онлайн тормоз, на откраднати профили, злоупотреба с лични данни и разпространяване на голи снимки. Центърът е доверен партньор на Facebook, Instagram, TikTok, Google и YouTube и като такъв може да свали страница, профил, група в която се разпространяват голи снимки, неподходящо съдържание или се осъществява онлайн тормоз.
От 2005 г. до момента Центърът е инициирал редица кампании, с които да информира децата и цялото общество за неетичните онлайн практики и да помогне на жертвите на онлайн тормоз. Организацията провежда и множеството разнообразни и полезни обучения по темата. До момента през различните семинари и обучения са преминали повече от 30 000 деца и тийнейджъри, над 15 000 учители и 12 000 родители.
Българският Център за безопасен интернет действа от 2005 г. с частичната финансова подкрепа на европейските програми "Безопасен интернет" и от 2014 г. - "По-добър интернет за децата". Дейностите на Центъра се осъществяват от Асоциация "Родители" и фондация "Приложни изследвания и комуникации".
Основните дейности на Центъра включват обработване на сигнали за онлайн престъпления срещу деца като за детска порнография, изнудване и онлайн сексуална експлоатация на деца, постъпващи на Горещата линия‘; консултиране по телефон с кратък номер 124 123 и по чат-модул на www.safenet.bg на деца, непълнолетни, родители и учители при инциденти на деца в интернет; разработване и провеждане на различни обучения на деца, младежи, родители, учители и други професионалисти; разработване на различни материали, целящи да повишат информираността на обществото за рисковете за деца при ползване на интернет, социални мрежи и мобилни устройства, както и начините за превенция и търсене на помощ.
Центърът е член на европейската мрежа от 35 центъра за безопасен интернет Insafe, както и на Международната асоциация на интернет горещи линии INHOPE, която обединява 42 държави.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14389
1
16.12 2022 в 15:24
-колко души работят?
-къде работят (офис?)
-какви са разходите за заплати?
-какви са разходите за консумативи?
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара