Да се закрие Центърът за градска мобилност предлага общинският съветник Борис Бонев.
С транспортния екип на Спаси София представиха днес спешни мерки за подобряване на градския транспорт в столицата. По думите им сегашната система за управление на транспорта е неефективна и разточителна, с множество директорски позиции и дублиращи се отдели и правомощия.
От Спаси София предлагат закриване и на трите отделни транспортни оператора и обединението им в единна структура. Сред аргументите им са не само намаляване на директорските позиции и съветите на директорите, но и на дублирани отдели и структури.
“Предлагаме двойно намаляване на директорските места, както и намаляване на броя членове в съветите на директорите - от общо 22-ма на 5 члена. Освен подобрена ефективност, координация и прекратяването на безотговорността, това ще доведе и до сериозни спестявания на непродуктивни разходи за директори, администрация, шофьори…”, казват градските активисти от Спаси София.
Те предлагат и сериозно оптимизиране на администрацията, чрез създаване на т.нар. Център за споделени услуги. “В момента всяка от четирите общински транспортни компании имат дублиращи се отдели за обществени поръчки, човешки ресурси, правни сектори, реклама… Предлагаме те да бъдат оптимизирани и обединени, така че да бъде спестен финансов ресурс, но и да се постигне икономия от мащаба и подобрена специализация.” - аргументира се Борис Бонев.
От Спаси София искат и реформа на платеното паркиране, така че то да се контролира не над 200 човека, а чрез модерна електронна система. За пример дават Белград, където само 20 човека са ангажирани с контрола, но приходите от нарушенията са 5-6 пъти по-високи от тези в София.
В своя план за спасяване на градския транспорт, от Спаси София предвиждат и дублиране на броя скоростни коридори за градския транспорт, така че пътуването с него да е бързо и конкурентно на автомобилите.
“Предлагаме БУС лентите и автономните трамвайни трасета да бъдат изградени така, както са предвидени в множеството стратегии на Столичната община. Свързвайки сегашните коридори ще осигурим двойно по-бързо пътуване с наземния транспорт и ще привлечем повече пътници в него. БУС лентите по бул. България и бул. Константин Величков се доказаха като успешни и затова предвиждаме нови 25 км трасета да се обособят в София, която в момента има в пъти по-малко коридори, сравнено с градове като Прага, Варшава или Будапеща. Това е евтина и бърза мярка, която съществено ще подобри транспорта, ще го направи по-конкурентен и ще намали многомилионните загуби, които всички ние, чрез данъците си, плащаме.” - уверява Андрей Зографски от транспортния екип на организацията.
Според Борис Бонев градският транспорт вече струва по 500 млн. лв. на софиянци и срещу тази сума те трябва да получат бърза и качествена услуга.
“С половин милиард лева на година могат да се направят чудеса за този град - стотина нови детски градини, десетки нови паркове, да се ремонтират изцяло стотици улици в кварталите. Затова смятам, че реформирането на градския транспорт, така че да се намалят загубите и да се увеличат приходите, но и да се подобри нивото на услугата, е първостепенна задача. Ако позволим милиони да продължават да изтичат в неефективни структури с безброй директори и дублиращи се отдели, ние крадем от бъдещето си. Вместо да инвестираме в инфраструктура, ще продължим да плащаме заплати, срещу които не получаваме добро управление. Затова тази реформа е неотложна, категоричен е Бонев.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Путин разговаря на четири очи с премиера на Словакия Роберт Фицо
Иван Костов - човекът, който промени България
Пеевски оглави еднолично ДПС. Партията е с нов устав, няма вече ''почетен председател''
Пеевски оглави еднолично ДПС. Партията е с нов устав, няма вече ''почетен председател''