Главчев: Пътят към еврото е безпрепятствен

OFFNews 23 December 2024 в 14:21 10601 12
Димитър Главчев

Снимка БГНЕС

Димитър Главчев

Пътят към еврото, поне в рамките на нашия мандат, си стои отворен и безпрепятствен. Очаква се към средата на януари България да е изпълнила и четвъртия критерий за влизане в еврозоната.

Това заяви преди предпоследното за годината заседание на МС премиерът Димитър Главчев.

„Имах възможност да говоря с представители на ЕК и да помоля за по-бърза оценка по конвергентния доклад. Пътят към еврото, поне в рамките на нашия мандат, си стои отворен и безпрепятствен”, поясни той.

За бюджета

„Служебният кабинет внесе държавен бюджет и първоначалните обещания бяха, че до края на годината той ще бъде приет. Няма да стане така, защото не им харесва. Тогава поне да го бяха отхвърлили. Тогава щяхме да имаме възможност да удължим действието на предишния. Сега не можем, защото ще нарушим закона. Не се произнесоха и по споразумението ни с Украйна. Многократно заявих, че няма никакви притеснения по него”.

За ПАВЕЦ Чаира

По-рано премиерът и министърът на енергетиката Владимир Малинов инспектираха ремонтните дейности по ПАВЕЦ „Чаира”.

„Тази централа е най-голямата подземна на Балканите. И вие щяхте да бъдете в такова настроение, ако бяхте видели колко са щастливи хората, които работят там”, коментира още Главчев.

По думите му съоръжението позволява системата да се балансира, като единият от агрегатите дава между 130 и 210 мегавата мощност, тоест четирите агрегата, ако работят ще дадат, колкото един блок на АЕЦ "Козлодуй", отбеляза служебният премиер и добави, че тази енергия може да се акумулира и да се ползва, когато е необходимо.

Споразумението за Украйна

Премиерът изрази съжаление, че парламентът не пожела да се произнесе и по споразумението за Украйна.

"Многократно заявих, че няма никакви притеснения по него, освен десетгодишния срок на действие", каза Главчев. Той обясни, че ако го беше подписал в този вариант, щеше да наруши тълкувателно решение на Конституционния съд от 1992 г., което гласи, че служебните правителства имат пълните си правомощия, като редовните, но в рамките на времевия си мандат.

"Силно се надявам, че не мислят, че 10 г. ще бъде това служебно правителство, за да може да подпишем такова споразумение, така че оставихме на следващо правителство да го направи", каза Главчев.

    Най-важното
    Всички новини
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    7450

    13

    alfakentavur

    25.12 2024 в 11:12

    Bad Horse
    Това че една валута може да бъде "вързана" към много и различни други какво променя?
    НИЩО.
    Факт е, че от много време насам левът е към еврото. Да се е правил референдума за това?
    И когато нещо е вързано към еврото и го смениш с... евро - какво се променя?
    "Губим си независимостта".
    Доообре. Французи, германци, италианци и т.н. си "загубиха" независимостта, а ние ще се правим на нещо повече.
    Това са поредните никакви "доводи" за всяване на разделение, което обслужва единствено и само СССРайха.

    Гърците не са тръгнали да излизат от еврозоната. Трудно било. Специално за теб и копейките да се направи лесно и тогава можем да влезем.

    Това става с парите ни - от 1997 те са вързани към друга валута. А от 1999 година към еврото. 26 години си вързан към еврото, сега спешно започнаха да ти трябват референдуми. Глу-пос-ти!

    2247

    12

    Деспин Митрев

    24.12 2024 в 19:56

    "Силно се надявам, че не мислят, че 10 г. ще бъде това служебно правителство, за да може да подпишем такова споразумение,..." Главанавчев - кое правителство има гарантирани 10 годин' Ве? :) Къде ги намирате тези умници да ви управлЕват - та са по-прости от един калкулатор :) :)

    18117

    11

    Bad Horse

    24.12 2024 в 19:53

    Образовай ме, Митрев.

    2247

    10

    Деспин Митрев

    24.12 2024 в 19:50

    Кон - не обясняваш добре, защото самият ти не разбираш :)

    18117

    9

    Bad Horse

    24.12 2024 в 17:30

    Добре, ще загубя малко време да се опитам да ти обясня отговорите, така че да разбере и най-малкия мозък.

    Борда на лева беше въведен преди еврото. Лева беше вързан към германската марка. После го вързахме към еврото. Защото беше лесно да се смени закачената валута! Също толкова лесно може да го вържем към долара, една по-добра валута от за последните 20 години. Световната валута. Ако тя залезе и я замени БРИКСо-юано-рубла, можем да се вържем към нея. Ако/когато еврото залезе, можем да се вържем към новата германска марка. Можем това, защо си запазваме контрола.

    Влезем ли в евро-зоната, излизането е трудно, както го разбраха на гърба си гърците. Рушенето е по-лесно от граденето. За да си възстановят драхмата ще им трябва много време и пари.

    Това е въпроса - в София ли ще се решава какво става с парите ни или в Брюксел. Капиш?

    7450

    8

    alfakentavur

    24.12 2024 в 16:09

    Това с искането на референдуми е доста копейкин подход. И един от начините да се всява разделение в държавите, срещу които СССРайха води хибридна война.
    За щяло и нещяло - референдум.
    Има закон за референдумите и там много точно е описано за какво може и не може да се прави референдум.
    Няма, не може и не трябва да има държава, в която на който за каквото му скимне прави референдуми.

    Намерих една анкета в БТВ, където питат "народа" съгласен ли е да се въведе еврото. С два възможни отговора:
    1. Да, съгласен съм
    2. Не, аз съм за запазване независимостта на българския лев

    Е*ати нагласената анкета!
    Българският лев не е независим от 1997 година и е вързан точно за това толкова "лошо" евро.
    Вързан е, защото гениалното правителство на червените б*клуци ни докара дотам. А сега наследниците му искали били референдум.

    Венсеремос!

    18117

    7

    Bad Horse

    24.12 2024 в 13:59

    Не съм говорител на народа, просто искам референдум и каквото-такова. Което повечето бг. политици и Брюксел не искат. Те се представят за говорители на народа, не аз.

    Аз съм за връщане на златния стандарт, или биткойн, или други решения, които не позволяват да се печатат пари. По-малко от 5% са на моето мнение, така че референдума няма да потвърди моето желание. Но, ако сме демокрация, нека питаме народа?

    Това което ме удивлява е очевидната олигархия, която ни управлява под маската на демокрация. Ууу, "популизъм"! Как така ще оставим простите хора да решават вместо елита! Хората се влияят от руската пропаганда, ще вземат да гласуват срещу евро-зоната, срещу "експертите"...

    7450

    6

    alfakentavur

    24.12 2024 в 11:55

    Хахаха, пореден бисер от Bad Horse. Сега е и говорител на българския народ. Това от залозите при букмейкърите ли го разбра? :D

    18117

    5

    Bad Horse

    24.12 2024 в 11:24

    Няма препятствия на пътя към еврото, освен народа, който е против.

    3168

    4

    user4eto

    24.12 2024 в 04:14

    Аййдеее бе!
     
    X

    Битката за Италия във Втората световна война