Синя зона в целия идеален център, да работи и в неделя, предлага Спаси София

OFFNews 14 февруари 2020 в 10:52 3263 6

Синя зона да има в целия идеален център на столицата и тя да работи и в неделя, предлагат от организацията Спаси София. 

На страницата си във фейсбук те пишат:

Годишните карти за градския транспорт на Виена са със 143 000 повече от личните автомобили в града. Всеки втори жител на австрийската столица, която е малко по-голяма от София, е притежател на годишна карта. Само за осем години, броят им се е увеличил от 363 000 на 852 000, докато при броя на лични автомобили голяма промяна няма. В резултат, само 25% от пътуванията в града се извършват с автомобил, а цели 38% разчитат на градския транспорт. Не е случайно, че Виена от години е най-добрият град за живеене в света и то в множество реномирани класации.

От друга страна, в София броят коли се увеличава с невероятните 500 всеки работен ден или по 10 000 на месец! Притежателите на годишни карти пък са само 40 000, въпреки достъпната цена от 365 лв. или по лев на ден. Статистиката и увеличаващата се разлика трябва силно да ни безпокои. Трябва да си зададем въпроса как физически да намерим място за толкова много автомобили в нашия град? Трябва ли да жертваме зелените площи, детските площадки и тротоарите, за да складираме стотици хиляди автомобили?

Време е да признаем, че мобилността в София е крайно неустойчива. Автомобилите заемат прекалено много място в града, а количеството им създава редица проблеми - задръствания, мръсен въздух, унищожена инфраструктура. Затова от години се борим за по-бърз и редовен градски транспорт, защото само той има капацитета ефективно да придвижва софиянци. За да започнем да обръщаме тенденциите, тази година нашите усилия ще бъдат насочени към:

Нови БУС ленти и обособени трамвайни трасета; Преработка на разписанията за ускоряване и синхронизиране на превозните средства;Удължаване на линия 73; Засилване и преосмисляне на част от трамвайните линии; Изграждане на бул. Тодор Каблешков за отвеждане на трафика в периферията и нови връзки; Реформа на Синя зона, която трябва да обхване целият идеален център и да важи всеки ден. 

От организацията призовават хората да изразяват мнението си "какво трябва да се направи, за да променим начина си на придвижване и да намалим зависимостта от автомобилите си?".

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    23293

    6

    Стефан

    14.02 2020 в 21:43

    Господи, спаси ни от спасители!

    4022

    5

    5.Средства за новоизграждащото се метро.(Начало от 1973 г.)
    6.Работни заплати на администрация и обслужващ персонал.
    Брой закупени билети с минимална работна заплата
    1989 г 140 0.06 2333

    2019 г 560 1.60 350
    "НАРАСТВАНЕТО НА БЛАГОСЪСТОЯНИЕТО НА НАРОДА"
    Изразено в любимите проценти на "Главанаците" е
    666.57 %

    4022

    4

    Второто питане към СО и поредните спасители на гр.София
    Цената на билета през 1989 г. бе 0.06лв
    Цената на билета през 2019 г. е 1.6 лв Увеличението е 26.67 пъти.
    Въпроса:Каква би трябвала да е реалната цена на единичен билет ?
    Цената трябва да се определи от съотношението на минималните заплати
    през 1989 и 2019г,а те са съответно 1989 г.-140 лв, а 2019-560лв
    Получава се коефициент К=4(Увеличение на минималната работна заплата)
    Следователно реалната цена би следвало,да бъде Ц=0.06х4=0.24 лв.
    Може би се досещате какъв ефект би имало върху замърсяването в град София.
    Никой нямаше да говори за "Зелен билет"
    "Как при изградена инфраструктура и с единична цена билет Ц=0.06 лв се
    "
    гарантираше :
    1Поддръжка и ремонти на превозните средства.
    2.Поддръжка и ремонти на съществуващиге трасета.
    3.Поддръжка и ремонти на ел. мрежа по трамвайни и тролейбусни трасета.
    4.Удължения на съществуващ

    4022

    3

    Какво дава право на една персона(От ГЕРБ) завършила "Висшия икономически институт
    „Карл Маркс“ Даниела Бобева икономист по образование да въвежда Пътни(Улични)
    Закони за платено паркиране на "Сини" и "Зелени" Зони.
    І.Къде отиват парите за паркиране в"Сини зони"-2лв/час,"Зелени зони"-1лв/час на
    Улиците,които са общодържавна собственост и изградени от редовите граждани.
    Къде е отчетът за събрани и изразходвани суми:Какво е построено с тези суми?
    Искаме отчет по години Приходи и Разходи,а не БЛЯ БЛЯ КОЛКО СМЕ ВЕЛИКИ !!!

    № Период Месеци

    1 01.09.2012÷31.12.2012 4
    2 01.01.2013÷31.12.2013 12
    3 01.01.2014÷31.12.2014 12
    4 01.01.2015÷31.12.2015 12
    5 01.01.2016÷31.12.2016 12
    6 01.01.2017÷31.12.2017 12
    7 01.09.2018÷31.12.2018 12
    8 01.01.2019÷31.12.2019 12

    4022

    2

    С риск,да дотегна на столична община имам две питания.
    Първо с money за "Сините и Зелени " касички за СО
    Отчет на събраните суми от "Сини" и "Зелени" зони
    "Какви инженерни съоръжения са изградени облекчаващи транспортния проблем в София
    Какво дава право на една партия не построила нито един паркинг да прави "Сини" и
    "Зелени" зони за паркиране.
    ГЕРБ решиха,че улиците,които са построени с парите на българския народ и съобразени с
    интензивността на движение на МПС са тяхна лична собственост !
    Те решиха,че българският народ трябва,още веднъж да ги плати,не съобразявайки се с обстоя-
    телството,че някои от парко местата дори не са собственост на общината,а съсобственост
    на хората построили кооперации.
    Под предтекст,че с парите,които ще събират ще строят подземни гаражи.Чрез тях щяха да се
    решат транспортните проблеми на София и по-големите градо

    4040

    1

    jovo

    14.02 2020 в 11:35

    1лв на ден за карта не са много, но 365лв на веднъж да годишна карта са много.
     
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите