Столичните Централни хали отвориха своя магазин Kaufland днес, в четвъртък, 23 май. Инвестицията на търговската верига за реставриране на обекта е 50 млн. лв. В деня преди официалното откриване журналисти и гости видяха отвътре реновираната сграда и се разходиха из най-невероятни кътчета на това ново съкровище в центъра на София, водени лично от Иван Чернев, младият и вдъхновен главен изпълнителен директор на Kaufland.
Като част от политиката за социална отговорност, веригата се бори с paзxищeниeтo нa xpaнa чрез нaмaлeниятa си, които cпecтявaт нaд 11 млн. ĸг. хранителни oтпaдъци годишно. Но чрез реставрирането и обживяването на Централни хали инвеститорът се е постарал да е и културно, и образователно, и исторически отговорен и посветен на начина, по който софиянци и гостите на столицата прекарват дори времето си за пазар.
Халите са ремонтирани изцяло в духа на оригиналния замисъл на архитект Наум Торбов. Възстановен е часовникът в кулата на сградата, който софиянци никога не са чували да работи досега. А фонтанът, който краси централната зала, е изработен отново по оригиналния проект на архитекта – произведен е в България, но със специален зелен мрамор от Индия. Цялата търговска площ е елегантно декорирана и наистина изглежда като скъп магазин в някоя европейска столица, докато всъщност цените му са много добри и конкурират другите гиганти на пазара. Правят впечатление многото намаления, обозначени с червен етикет. Магазинът е чист, лъскав и елегантен, различен от формата на Kaufland, които поначало залагат на неформален дизайн и удобство. Освен дизайна и голямото многообразие от стоки, прави впечатление и акцентът в полза на българското производство, а пресните меса, плодове и зеленчуци, сирена и печива, както и богатият избор, със сигурност ще направят Халите център на търговията в града.
Търговската част, която е "покритият пазар" под покрива на Централни хали предлага близо 14 хил. стоки и заема 1800 квадрата. Българските доставчици на месо, риба, млечни храни, хляб, плодове и зеленчуци са около 170. Магазинът в Халите осигурява и 90 нови работни места. В него се намира най-дългата свежа витрина за хранителни продукти в България – тя е с дължина 20 метра. Магазинът е действително много впечатляващ с неговите 85 вида риба и рибни продукти, както и със 140 разновидности прясно изпечени хлябове и закуски.
Посетителите могат да седнат на „площада“ около фонтана, който е в средата на първия етаж, както и в запазената част от терасата на втория етаж с места за хранене, откъдето се вижда цялата площ и прекрасната метална решетка, чийто оригинал е бил произведен от самия Айфел в Париж, както и в интерактивната зона за археология и история в сутерена, където има и игри за децата, и възможност за VR разходка. Виртуалната реалност (VR), която ни пренася в древна Сердика, е като машина на времето – впечатляваща, автентична, запомняща се, и също е изработена в Париж. А точно до нея се разгръща културното пространство, което може да приема разнообразни форми и ще служи за различни културни и медийни, образователни и други събития. Запазени, реставрирани и добре експонирани са и части от древна Сердика. Това се е случило благодарение на експертите от Регионален исторически музей – София. На ниво "сутерен" е консервирано част от археологическото наследство на града ни. Непосредствено до останките от защитната стена на Улпия Сердика и запазената римска баня е зоната за история и култура, която също е със свободен достъп.
Пак там, в сутерена, е и най-голямата детска книжарница в България на площ от 500 кв. м. Прави впечатление вниманието към децата – за тях в книжарницата има Приказна гора, Пещера на желанията, Дърво на мечтите, Магична гъба, Лудият Шапкар – дело на сценографката Деница Аргиропулос.
С ръчно задвижване на махалото на 110-годишния часовник на Централни хали беше официално открита възстановената историческа сграда в гр. София. След близо една година мащабни дейности по реконструкция и реставрация, от днес емблематичният „покрит пазар“, проектиран през 1906 г., отваря врати за първите си посетители.
Преживяване е да срещнеш такъв бизнес, защото подобни големи жестове дават надежда за друг вид цивилизационен просперитет, който на национално ниво задължително се свързва не само с благополучието, покупателната способност и БВП, но и с културната и образователна политика – не само на държавата, а и на частния бизнес в нея.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11977
4
30.05 2024 в 20:25
-1795
3
28.05 2024 в 14:36
А и ,от когато простакът христо стоичков се появява, напуснах и не влизам в този магазин ..:)
420
2
23.05 2024 в 20:56
1000
1
23.05 2024 в 15:31
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара