Проектирането и разширението на околовръстното шосе в София от булевард “Цар Борис III” до АМ “Люлин” ще струва около 300 млн. лв. За изграждането му съобщи премиерът Бойко Борисов на 16 февруари.
На 7 април в Държавен вестник Cтoличнa oбщинa пycнa oбявлeниe, чe e изpaбoтeн пpoeĸт зa Πoдpoбeн ycтpoйcтвeн плaн – измeнeниe нa плaн зa yличнa peгyлaция зa oбeĸт „Coфийcĸи oĸoлoвpъcтeн път oт бyл. Бългapия дo AM „Люлин“ в yчacтъĸa oт пътeн възeл c бyл. Бългapия дo жп линия Coфия – Πepниĸ, зaeднo c плaн-cxeми зa мpeжитe и cъopъжeниятa нa тexничecĸaтa инфpacтpyĸтypa и измeнeниe нa плaнa зa peгyлaция нa ĸoнтaĸтнитe тepитopии и пpилeжaщи ĸвapтaли нa мecтнocти. Това са м. Apтepия Tpaйĸo Kитaнчeв и пpoдължeниeтo й oт yл. Eмил Mapĸoв дo Бoянa, м. Maнacтиpcĸи ливaди-зaпaд, м. Πaвлoвo – Бъĸcтoн, м. Гъpдoвa глaвa, м. Бyл. Цap Бopиc III – 2 ч., м. Kapпyзицa – paйoн „Bитoшa“, и м. Kв. Oвчa ĸyпeл – aĸтyaлизaция, м. Kв. Oвчa ĸyпeл, ĸв. 50, м. Ж.ĸ. Oвчa ĸyпeл – 2 ч., м. Kв. Гopнa бaня – paйoн „Oвчa ĸyпeл“.
Toвa e пocлeднaтa oтceчĸa, c ĸoятo щe бъдe зaтвopeн мaгиcтpaлният пpъcтeн нa Coфийcĸия oĸoлoвpъcтeн път.
Проектът е публикуван на електронния портал на Направление „Архитектура и градоустройство“, а възражения, предложения и искания по проекта заинтересованите лица могат да подават до 17 май в районите "Витоша" и "Овча купел".
Историята на проекта е дълга - тя стартира още по времето, когато кмет на столицата е премиерът Бойко Борисов. Целта е да се разтовари трафикът по околовръстното, което свързва "Павлово" и "Овча купел". В участъка от 7,6 км. трябва да има тунели, естакада и 5 пътни възела. Под земята ще е и пътят за Перник. Колите ще преминават през тунел в участъка между булевардите "Братя Бъкстон" и "Цар Борис III". По естакада ще преминават в участъка "Горнобански път" и бул. "Цар Борис III". След това пътят към кв.“Люлин“ ще има две ленти за всяка посока. Петте пътни възела ще са при бул. "Братя Бъкстон", „Горнобански път“, ул. "Суходолска", Западна тангента и бул. "Цар Борис III".
В края на миналия месец кметът Йорданка Фандъкова заяви, че успоредно с процедурите за регулация ще бъдат предадени готовите проекти на Министерството регионалното развитие и на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Препоръките на Велоеволюция
Считаме, че с предложения проект се допускат съществени рискове от неизпълнение на предвижданията на тези планове по отношение на велосипедното движение, както и че се допуска изграждане на пътна инфраструктура с елементи потенциално опасни за велосипедисти и пешеходци, заявяват в свое становище от неправителствената организация Велоеволюция.
Необходимо е да се осигури велосипедна връзка по бул. България към Витоша и към НИМ, това трасе е част от главната велосипедна мрежа на София. Необходимо е да се осигури велосипедна връзка от велоалеята по бул. Бъкстон към НИМ, включително с велосипедно и пешеходно пресичане към входа на НИМ (с рампи за велосипедисти, отговарящи на нормативната уредба, с подходящ радиус на завиване включително за велосипеди с ремарке/прикачен велосипед за деца). Необходимо е успокояване на движението пред входа на НИМ, с осигуряване на междинен остров. Пред НИМ функционира пункт за отдаване на ел.велосипеди под наем за каране до Витоша, до който пункт трябва да бъде осигурен достъп с градски транспорт, пеша и с велосипед.
СО планира изграждането на велосипедно трасе по бул. Пушкин за основно достигане до Витоша, поради трудностите за осигуряване на такова трасе по бул. България. Проектът е на етап “Организация на движение” - необходимо е това да бъде отразено подходящо в разглеждания обхват на проекта, като се осигурят всички връзки.
По бул. Цар Борис III в посока Владая е предвидена велоалея от главната велосипедна мрежа. Това велотрасе трябва да бъде продължено по бул. Цар Борис III до спирка Шипка, така както предвиждат стратегическите планови документи на Столичната община.
Има велосипедно трасе по река Владайска предвидено като част от довеждащата велосипедна мрежа, което трасе трябва да пресече Околовръстното. Необходимо е да бъде отразено в проекта, като пресичането бъде заложено още сега.
Необходимо е да се осигури велосипедна връзка по бул. "Цар Борис III" от съществуващата велоалея до спирка Шипка.
Към ул. ”Народно хоро” не е видно да е осигурено достъпно пресичане. Необходимо е пояснение и корекция на проекта.
При кръговото кръстовище с новата ул. "Централна" (Промишлена) към кв. Овча купел не е осигурено велосипедно преминаване. Не е осигурено в проекта и безопасно пешеходно преминаване през кръговото кръстовище, отдалечено от автомобилното движение по кръга. Необходима е корекция.
Не е осигурено велосипедно пресичане на Околовръстното при бул. ”Президент Линкълн”. Жителите на Горна баня между жп.линията и СОП трябва да могат да достигнат до търговски и обслужващи обекти в кв.Овча купел по "Президент Линкълн" и "Монтевидео". Не става ясно дали на това място има пешеходна връзка през СОП, без да се преминава през контролирания достъп в метростанцията.
Необходимо е да се вземат инфраструктурни мерки за редуциране на скоростта на влизащите по ул. ”Николай Хрелков” автомобили в Горна баня и осигуряване на безопасността на пешеходното движение.
Настояваме да се осигури безопасно пешеходно и велосипедно преминаване през кръговото кръстовище с ул. ”Суходолска”, включително с велосипедно трасе (или само велосипедно включване) от ул. ”Бъдеще" в Суходол.
Изключително важно е този нов участък на СОП да не се превръща в “крепостна стена” за пешеходци и велосипедисти, а да даде нови възможности за ежедневни и рекреационни маршрути с алтернативни на автомобила начини на придвижване, категорични са от Велоеволюция.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург