Пет проекта за трамваи 1, 6 и 7 на Петте кьошета

OFFNews Последна промяна на 26 юли 2017 в 06:44 8210 0

Архив

Пет варианта за движение на трамваи 1, 6 и 7 при петте кьошета ще обсъжда днес Общинският експертен съвет по устройство на територията при главния архитект на столицата Здравко Здравков. 

Първата възможност е трите трамвая да минават от „Петте кьошета“ по бул. „Скобелев“ към площад „Баба Неделя“, като в зоната на входящата рампа към подлез трасето преминава на една релса до началото на тунела. Трамвайните мотриси се изчакват. Релсовият път се разполага на конструкция над рампата, която заема част от съществуващото трамвайно трасе в рампата. По този начин Югозападното локално платно на бул. „Скобелев, което сега се използва за единичен релсов път, се освобождава за автомобилно движение, а трамваят се отдалечава от прилежащото застрояване. През транспортния подлез преминават само автомобили и тролейбуси. 

Вторият вариант предвижда същото трасе за трамваи 1 и 7, а за Шестицата успоредно на съоръжението, изградено за еднорелсов трамваен път на нивото на входящата рампа, се изгражда също еднорелсов трамваен път. Преди началото на рампата и в тунела той става двоен, а на горно и на долно ниво трамваите се изчакват. При този вариант в транспортния подлез се възстановява старото положение на трамвайното трасе на маршрут 6, който отива по бул. „Черни връх“ до хотел „Хемус“ и продължава по бул. „Арсеналски“ до трамвайното ухо в Южен парк ІІ част. 

Трети вариант: От кръстовище „Петте кьошета“ трамваите 1, 6 и 7 влизат в транспортния подлез при НДК като
маршрут 6 продължава в тунела към съществуващата изходяща рампа. Маршрути 1 и 7 завиват на дясно на подземно ниво, като за това решение е изработен проект за реконструкция на бул. Скобелев от бул. Хр. Ботев до бул. Витоша със запазване на трамваен маршрут №6. Автор на решението е ОП „Софпроект“. Предвижда се пробиване на стената на изградения тунел под бул. „Витоша“ и чрез късо тунелно съоръжение и рампа с дължина около 240м., трамваят излиза на ниво. На долно ниво се разполагат и перони за устройване на спирки. Пероните се обвързват със съществуващия пешеходен подлез и вход-изходите от него. 

При вариант 4-А трамвайните маршрути 1, 6 и 7 се запазват както във Вариант 1. През транспортния подлез
преминават само автомобили и тролейбуси. Изходящата рампа от тунела по бул. „Фр. Нансен“ се използва за автомобили. В този вариант трамваен маршрут 1 се движи по старото си трасе до ухото в кв. „Иван Вазов“. Изгражда се ново трасе за трамвай 6, като се полагат релси по бул. „Витоша“ до централния вход на „Южен парк“ ІІІ част, след което трасето завива на ляво по бул. „Арсеналски“ и достига до кръстовището с бул. „Черни връх“. Поради липсата на достатъчно място за устройване на трамвайно „ухо“ пред МОЛ „Сити Център“ трамвайното трасе завършва на „пендел“. Чрез това трасе се осигурява добро транспортно обслужване на територята около бул. Арсеналски. За да се реализира този вариант, се налага преместване на паметника на „Иван Вазов“. 

Вариант 4б се различава от предходния единствено по удълженото трасе на трамвай 6 от кръстовището при хотел „Хемус“ до кръстовището при хотел „Хилтън“ (бул. „Черни връх – бул. „България“). Отново поради липсата на място за „ухо“ се налага да се предвиди пендел. При този вариант се осъществяват допълнително връзки и с всички автобуси, които минават по бул. „България“. 

Най добър е вариант 2, добра оценка заслужава и вариант 1, показва анализ на експерти .

Варианти 3, 4а и 4б са оценени доста по-неблагоприятно. Това се дължи основно на високите цени за строителство и експлоатация и на някои други негативно оценени критерии. Особено неблагоприятно при вариантите 4а и 4б е необходимостта за закупуване на пенделни мотриси. 

При вариантите 1 и 2 е отчетена като неблагоприятна необходимостта от изчакване при насрещно разминаване. 

Оставяне на възможността да се движи трамвай 6 по бул. „Арсеналски“ е положително, още повече, че той показва добро натоварване особено в този участък. Не може да се поставя под съмнение трамвай 7, който е силно натоварен. Що се отнася до трамвай 1 той показва най слаб трафик, но за сметка на това, ако трамвай 1 не се движи, голяма част от населението ще остане не покрито с градски транспорт. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !