Нов предмет - "Компютърно моделиране" - въвежда Министерството на образованието и науката в III клас от учебната 2018/2019 година. Програмите - както за трети клас, така и за четвърти, в който предметът влиза от есента на 2019 г., вече са готови и публикувани на сайта на институцията.
Включването на предмета в програмата бе предвидено в Национална програма "Цифрова България 2025", където крайният срок за въвеждането му беше учебната 2021/2022 г.
В трети клас учениците ще се учат да работят с дигитални устройства, с файлове, ще създават анимирани проекти с използване на алгоритми с условия и повторения чрез визуална среда за блоково програмиране. За да усвоят материала, децата ще правят албуми с блокове и пъзели, лесни за ръчно управление роботизирани устройства.
Теми в трети клас са 7: "Дигитални устройства", "Управление на дигитална идентичност", "Конструиране на последователни действия", "Конструиране на повтарящи се действия", "Визуална среда за програмиране", "Работа с текст и звук във визуална среда" и "В света на анимацията".
Още във втората тема децата ще бъдат учени какви са заплахите в дигиталната среда и как да реагират. Те ще знаят, например, че не трябва да дават лична информация. В шестата пък ще бъде научен как да задава последователност на звуци, които да изпълнява виртуалният му герой. Тук ще бъде мястото детето да научи местоположението на българските и латинските букви на клавиатурата, както и да задава текст за субтитри. Децата ще се учат и как да синхронизират движенията и разговорите на повече от един герой. В рамките на последната тема детето ще усвои необходимите знания и умения, за да създаде кратка анимация във виртуална среда.
В четвърти клас основните теми са шест, всяка от които, също като в предишния клас, има подтеми. В рамките на тема №1 - "Информация" - четвъртокласниците ще се научат да разпознават и сравняват мерните единици за големината на файловете, ще научат, че има авторски права, както и че не всяка информация във виртуалното пространство е достоверна.
И в четвърти клас, във втората тема - "Дигитална идентичност" - ще им бъде напомнено да не предоставят личните си данни, както и какви са основните заплахи в интернет.
Надграждане на наученото в трети клас ще има и по останалите теми, например да управлява движението на героите (изчакване, забавяне или ускоряване); ще може да променя външния вид на героя си, за да направи анимацията реалистична.
Третата тема е "Конструиране на разклонени алгоритми", четвъртата - "Работа във визуална среда", а петата - "Управление на програмируеми устройства". Последната, шеста, тема е "Създаване на образователни игри", в която учениците ще трябва да изработят собствени игри, като подберат героите, костюмите и сцената, зададат правилата на играта и използват променливи за отчитане на резултата. Втората подтема е "Работа по проект", където учениците могат да изберат да изработят тест, комикс, пъзел, игра, калкулатор.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23293
2
11.04 2018 в 20:01
10571
1
11.04 2018 в 14:41
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара