Министър Вълчев с предупреждение към учителите: Със или без камери, нищо не остава скрито

OFFNews Последна промяна на 09 февруари 2018 в 11:04 3878 3

Красимир Вълчев
Красимир Вълчев

"Използвам ефира, за да се обърна към учителите и да кажа, че нищо не остава скрито - с камери, без камери, нищо не остава скрито в днешния свят." Това предупреждение отправи министърът на образованието Красимир Вълчев чрез bTV по повод заснетия със скрита камера бой над деца в детска градина "Брезичка" в Бургас.

Той осъди поведението на подалата оставка след скандала възпитателка, която удря децата, с думите, че "това поведение е непрофесионално, недопустимо, осъдително".

На въпрос дали инсталирането на повече камери в детските градини и училища би помогнало за намаляване на случаите на насилие той отговори, че "рискуваме с тях са замаскираме симптомите, истинския проблем, и да демотивираме учителите - да изпаднем в спиралата с технически средства да продължаваме да търсим липсващото доверие".

Той се усъмни, че е възможно учител да проявява насилие над деца и това да остане скрито от колегите и директора му:

"В почти всички детски градини и в много училища има възможност да се наблюдава работата на учителите през прозорчетата на вратите, има камери в класните стаи на много места. Няма как един директор да няма наблюдения. Според мен тук е проявена непрофесионална толерантност както от директора, така и от колегите. Такива случаи се знаят и се виждат".

И все пак - подчерта министърът - това са единични случаи. "Говорим за система с 4600 образователни институции, 90 хиляди души педагогически персонал, отделно е непедагогическият."

Според него напускането на проявил агресия служител е задължително, съгласи се, че може да има наказание, но тогава трябва да се изчака процедурата по дисциплинарно производство, с други думи директорът/учителят да бъде оставен да заема позицията си още месец.

Но "да бъдеш освободен не е малко наказание - това е петно върху професионалната биография на един учител", коментира министърът. 

Уседналост

Вълчев коментира и предложените от МОН промени, които предвиждат при риск от формиране на изцяло ромски паралелки деца да бъдат насочвани към други училища при условия, определени от съответната община.

Това не е привилегия за ромските деца, напротив. Привилегия е правото за записване в най-близкото училище, посочи Вълчев, но допълни, че МОН ще прецизират предложения текст за промени в наредбата.

"Може би ще кажем, че това насочване ще става към училища, където са останали свободни места, след като са записани деца от първите три групи, тоест децата, които са в прилежащите райони. Сега това уточнение е оставено като възможност на общинско ниво при така предложената разпоредба, която е на етап обществено обсъждане."

Професионалните гимназии

По повод броженията заради увеличавания прием в професионалните гимназии за сметка на общообразователните, тръгнали от Враца, министърът посочи, че опасенията от по-лошо образование са неоснователни.

"Професионалните гимназии предоставят и много добро езиково обучение, по математика, не дават по-лоши образователни и житейските шансове на един ученик", посочи той и посочи, че се очаква в бъдеще именно възпитаниците на професионалните гимназии да имат най-голямо увеличение на заплатите. 

Джендър

Вълчев бе категоричен, че "няма необходимост от промяна или допълнение на която и да е учебна програма" във връзка с дискусиите за половете.

"Това, което предизвика негативна реакция, са крайните форми на джендър идеологията, които отричат биологичното начало. Такива форми няма как да се случат. В учебните програми имаме ясно заложени ценности", категоричен бе министърът.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

22188

3

Стефан

09.02 2018 в 23:51

Проблемът е в твоите приказки. И в това, че сънят на разума поражда чудовища.

22188

1

Стефан

09.02 2018 в 19:29

Там е работата, че в програмите тъкмо НЯМАТЕ заложени НИКАКВИ ценности.
Учителите говорят за себе си като за "преподаватели". Което значи, че априорно изключват възпитанието на децата от задълженията си.
И тогава верно ще ти останат само камери и решетки, като в затвора. И смартфони, вместо учебници и даскали.
А след три поколения - половината население в затвора, като в щатите.
Образование, няма що. И министърът му.
Убийте се с глава в стената.