Quantcast

Кампания увеличава избирателната активност с клипчета в интернет

OFFNews Последна промяна на 19 септември 2014 в 13:49 1383 0

Неправителствени организации започнаха информационна кампания за повишаване на избирателната активност на предстоящите избори.

Кампанията е с провокативното наименование„Искам да „купя“ твоя глас“ и е създадена Националната пациентска организация, Националния младежки форум и Български икономически форум.

Според проучване към началото на септември 56% от гражданите са заявили желание да гласуват на предстоящите избори. Това са около 3,2 – 3,2 млн. души. При последните избори гласуваха около 3,6 млн. души. Ако тази тенденция се запази, има вероятност избирателната активност да е дори по-ниска от очакваното и ще е може би една от най-ниските до момента, обясни Геновева Петрова от „Алфа рисърч“.

По думите на Петрова тенденцията най-младите избиратели да са и най-малко се запазва, като при последните социологически проучвания по-малко от половината младежи на възраст между 18 и 25 години са заявили желание да участват в изборите.

Петрова обясни, че избирателната активност зависи основно от няколко фактора, като един от основните е оценката за последното управление на страната.

Тази оценка според проучвания е основно негативна. Според избирателите страната се развива в негативна посока и недоверието в институциите се е увеличило, посочи тя.

Като най-важни приоритети за следващото управление 84% от избирателите посочват здравеопазването, 76% - икономиката, а третото място си делят образованието и демографската криза с по 49%. Затова и нашата кампания ще акцентира върху тези приоритети, допълни Геновева Петрова.

Младите избиратели са важни, защото те могат да донесат новото разбиране, но и е най-трудно точно те да бъдат привлечени да гласуват, обясни политологът и преподавател в СУ по политическо поведение Димитър Димитров.

Затова неправителствените организации са насочили кампанията за насърчаване на избирателната активност именно към младите хора.

В рамките на кампанията са изработени кратки клипчета с послания, които ще бъдат пуснати в интернет, за да „купят“ колкото се може повече гласове. Вече е създадена и страница във Facebook, която също да информира младежите, съобщи Димитров.

Искаме да купим гласовете на всички избиратели, за да направим системата на здравеопазването по-дружелюбна и по-добра, обясни председателят на Националната пациентска организация д-р Станимир Хасърджиев.

Искаме да покажем на младите хора, че като отидат до урните, те могат да зададат дневния ред на политиците, посочи Хасърджиев.

Той обясни, че пациентската организация е подготвила манифест за най-важните реформи в здравеопазването и ще участва в редица дискусии на тема здравеопазване в рамките на предизборната кампания.

Учудени сме, че за над 20 години не успяхме да се образоваме какво означава демокрация, да разберем какви са основните ни права и защо да гласувам е моето основно право, каза председателят на Националния младежки форум Лилия Еленкова.

Това, което правим днес, е това, в което ще живеем в бъдеще. Притеснява ме, че има хора, които казват, че са склонни да си продадат гласа. Това е все едно да кажеш, че си склонен да извършиш престъпление, категорична е тя.