Quantcast

Инциденти с влакове стават, защото са стари и никой не иска да работи в БДЖ

OFFNews Последна промяна на 18 ноември 2014 в 08:55 3992 13

"Има девет рискови гари. На тях сме преминали на ръчен режим и се разчита изцяло на субективния фактор, тъй като се извършва рехабилитация на трасетата. Има голямо трасе - около 80 км, с развързани гари - изключени от системата на сигнализация, а това не трябва да се допуска".

Това обяви пред Нова телевизия транспортният министър Ивайло Московски по повод случая от неделя - 16 ноември, когато два влака са били изправени един срещу друг от стрелочник с 3-месечен стаж. Това е пореден инцидент за тази година с влакове.

Няма желаещи да работят в железниците, каза транспортният министър по повод неопитния стрелочник. Според него не е заради възнаграждения, а за липса на желаещи да работят в системата на БДЖ.

По думите му друг проблем е фактът, че локомотивният състав на БДЖ е с машини на 35-40 години.

Московски обяви, че докато ГЕРБ са били на на власт 3.5 години са направили каквото могат - стартирали проекти за над 1.2 млрд. лв. в железопътна инфраструктура, която е включвала именно автоматизация на процесите.

По думите му, докато държавата не отдели необходимите средства да се обнови и автоматизира системата, ситуацията в железниците ще бъде такава.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

18.11 2014 в 16:04

Сава, как да ти повярва човек, че си на ти с "же-пе-то" като още в първия си пост пишеш " Да не говорим колко ще струва да се докарват хората с влак до Ботевград, Самоков, Смолян, Пампорово, Приморско, Тутракан, Белоградчик, Ивайловград и т.н. "
На колко от изброените населени места жителите не са виждали влакова композиция освен в киното?
После, заяждането на дребно за правопис е т.2 на абсолютния трол при липса на аргументи.
Нататък "тонкилометър" е нищо. Не е произведение а име на съотношение. Да ти "сляза на нивото" - коефициент чрез който можеш да съпоставяш разходите на различни транспортни системи. Какво "произведение" какви 5лв.
И за твойте 54 Сава, жал ми е теб. Кютай си там, на бюрцето в кочинката и не се напъвай напразно. Знам, борбата е за "некой леф" отгоре... но освен усмивки, два пъти повече съжаление събираш.


18.11 2014 в 15:42

Главния извод от твоята пледоария, е "влакът е комунистическа глупост". С което въпросът за твоето тролско естество е изчерпан. Освен, разбира се, непровокираните от нищо твои обвинения към другите пишещи, в тролство. И обясняването на обективни технически, икономически, екологически явления, с налудни идеологически аргументи.
С две думи - ти си от по-тежките случаи - партиен секретар - трол:)

18.11 2014 в 15:01

С това приключвам обмяната на мнения с теб. Ако някой по-добронамерен без дребнави лични заяждания изрази различна или противоположна на моята позиция, с удоволствие ще обменя становище с него.

18.11 2014 в 14:59

И още един признак за дежурно тролстване. Пишеш си поста и веднага му натискаш плюса, а на моя минуса. Поне изчакай някой друг да мине, пък после.

18.11 2014 в 14:57

Радост е за мен, ако човек, който смята полуграмотния си начин на писане за нечиновнически, ме смята за глупав. Прочети и следващия пост, ти явно си караул по Офнюз.

18.11 2014 в 14:54

Ми, и аз да ти сляза до нивото.
Нито ЕС, нито либерализма са признак за успешни икономики, и още по-малко - за държавно строителство. Така че, в твоите очи нечие поведение в европа може да е аргумент за правилност, а в моите е за обратното.
Не виждам причина и да се изплесваш по въпроса, с какво и как автомобилния транспорт допълва железния, понеже и аз отдавна бях в четвърти клас.
Колкото до правописа - ще те замоля да обясниш, а то ако по твоему единствено правилния е чиновническия, то за мене безумната стилистика е признак на глупост.

18.11 2014 в 14:54

И още малко. Тонкилометър се пише слято. Означава произведение от двете. И това го пише в учебниците за техникумите. А че тонкилометърът по железен път е по-евтин от този по шосе беше вярно в соца. Тогава никой не бръснеше субсидиите, камо ли инвестициите и съответните им амортизации, за нищо и не ги включваше в изчисленията на себестойността. А изписването на цели думи с главни букви по принцип още от едно време, та и до днес, това също го пише в някои читанки, но не за техникуми, се ползва от хора с некачествен стил, търсещи изкуствен начин да привлекат вниманието. Да не говорим, че терминът "принципиален" отдавна е заменен от по-близкия до българския изказ "принципен". А за ефективната частна икономика - тя няма как да търпи неконкурентни предприятия като "Кремиковци". Влакът не прерязва миграционни пътища, ако е старата баронхиршова железница. Ако е съвременна, тя ще е оградена достатъчно стабилно, за да е безопасна за хората. Та тогава миграционните пътища и ареалите на животните се прерязват. На запад са го решили с пасажи над съответните пътища, били те асфалтови или железни. За вредните емисии си прав, ако се абстрахираме от начина на производство на електроенергия. Във Франция 76% от нея иде от АЕЦ, което при безопасна работа е практически безвредна технология. Ако обаче имаш производство основно от ТЕЦ (пращам ти един интересен линк, от който ще ти стане ясно, че в момента на обмяната ни на мнения около 53% от електроенергията у нас иде от ТЕЦ от различни видове: http://www.tso.bg/default.aspx/page-707/bg), тогава твоите доста остарели 100(!) пъти доста се променят.
Железницата е с ориентация към електрическа у нас наистина от 61 години, но по света е от повече от век. Но от десетина години пътническият транспорт доста сериозно се ориентира към хибриди или направо електромобили. Това е и бъдещето, време беше да дойде. И още една дребна забележка — "безопастност" се пишеше по този начин именно от старите кадри на БДЖ, част от които работеха именно в отдел "Безопасност". Та тази дума се пише без "т" по средата.
Това е накратко от човек, който според теб не разбира от транспорт. Какво ли щеше да е, ако разбирах. А за катастрофите от края на 80-те нямам нужда да се ровя в учебниците на контраразузнаването, а просто ги помня и знам всички подробности, дори на места имената на пострадалите. Само за болни комунистически мозъци тези идиотски човешки грешки имат общо с атентата край Буново, който беше в средата, а не в края на 80-те. Мога да пиша по тези случаи почти безкрайно, но няма смисъл тук.

18.11 2014 в 14:35

Стефане, принуден съм да ти сляза до равнището. Първо си погледни правописа. После обръщението. Ако аз съм ти "момче" с моите почти 54 години, то ти трябва да си над 70. А за транспорта и ГЕРБ, просто си се объркал, както и за ултралиберализма. Привърженик съм на либерализма, но не на ултра крилото му. Т.е., Чаеното парти, ако това ти говори нещо. А ако ползваше чужди езици или беше живял по европейски държави, да не говорим за благоприятната комбинация от двете, щеше да знаеш какво гласи третата "Бяла книга" на ЕС за жп транспорта и за неговата либерализация, която комуната у нас упорито не въвежда за пътническите превози. И частни превозвачи има по разумния свят, и в инфраструктурните управители вече навлиза частното участие, за да не си ветрее гривата държавният кон, както си ще и в ущърб на конкуренцията. Слаб конкурент си, поне писането си да беше коригирал с "Позитано" 20.

18.11 2014 в 12:24

Сава, не те знам какво си мислиш че разбираш от транспорт, но очевидно именно ти си тролът. За влака не си казал главното, затова пък три пъти си повторил опорните точки на либерастващите пишман икономисти, и на шосейното крило в герб. Чиито интерес е асфалта, от който се краде бързо и лесно, а не транспорта, като такъв.
Момче, В ЦЯЛ СВЯТ железницата е държавна работа, и се дотира от държавата. Понеже те, пощите, и телефоните, са принципиална част от съществуването и. Тон-километъра по релсите, струва принципиално по-малко от шосето. Иначе ефективната частна икономика щеше да вози продукцията на Кремиковци и Нефтохима с таксита. За един и същи транспортен поток, ЖП е 30(!) пъти по-тесен от шосето, и НЕ ПРЕРЯЗВА миграционните пътища и ареалите на животните, което е разликата между живата природа и пустинята. Вредните емисии (отрови и шум) са 100(!) пъти по-малко от автотранспорта. Който още и не мечтае да стане наистина електрически, какъвто железопътния е от 60 години.
Колкото до скоростта и безопастността - въпрос единствено на организация и воля работата да се свърши. Защо кривуличи нашата железница, е разказано още от Елин Пелин. Както може да се направят прави магистрали - така може и прави релси, със всичките 250 - 350 км/ч, а не погребалните 130 на таралясниците с по малко колела.
Безаварийното движение с ръчно управление е описано още в учебниците за техникумите, катастрофите от края на 80-те - в учебниците на контраразузнаването, така че не се опитвай да изкараш публиката идиоти.

18.11 2014 в 10:23

След като едно нещо е явна безнадеждно, да го закриват и толкова. Поне може да поизмрат малко мангали щото няма да има какво да крадат. Държавата винаги е била лош стопанин.