Повече от половината българи няма да почиват тази зима, но като цяло развитието на туризма у нас се оценява високо.
Това показват данните от редовния експресен сондаж на „Галъп интернешънъл“ по актуални теми, проведен от 1 до 3 ноември чрез телефонно интервю сред 805 пълнолетни българи по панелна методика, която осигурява представителност на данните.
5% от анкетираните твърдят, че са лично потърпевши на измама или фалшификация в интернет. Още един процент казват, че и те, и техни близки са ставали жертва на такава. Тези общо 6% се равняват на малко над 300 хиляди души. Други 4% споменават, че техни близки са били потърпевши. В началото на зимния сезон цели три-четвърти от българите са почти автоматично сигурни, че в предстоящите празнични акции и намаления търговците ще са по-скоро некоректни.
52% от българите няма да почиват тази зима, 31% от запитаните ще предпочетат България, 13% смятат да почиват в България, но и да отидат в чужбина за зимна почивка, или пътуване, свързано с коледно-новогодишните празници, а 4% споменават само чужбина.
Като цяло обаче българите намират, че туризмът у нас върви към по-добро: 68% казват това, а 18% са на обратното мнение.
Когато бъдат попитани кой защитава потребителските интереси в курортните места, 40 на сто от хората посочват Комисия за защита на потребителите. Любопитното обаче е, че веднага след това идват медиите (16%), 7% споменават неправителствените организации, а правителствената администрация в лицето на ресорните министерства, се споменава в 5% от случаите. С малко повече споменавания са правоохранителните органи, а 8% казват, че никой не защитава правата на потребителите.
Българите, когато чувстват потребителските си права нарушени, се обръщат най вече към Комисията за защита на потребителите - 58 на сто.
Националната агенция за приходите и агенцията за безопасност на храните са другите два ресорни центъра, които се набиват на очи, когато става дума за проверки в туристическите места. Те изпъкнаха съответно с 13% и 12% от споменаванията, когато „Галъп интернешънъл“ попита коя е първата асоциация на българите, когато става дума за проверки в отминалия летен туристически сезон. Разбира се, при този въпрос най-много изпъкнаха действия, като тези на Валери Симеонов (48% от споменаванията), уточняват от агенцията.
„Галъп интернешънъл“ потърси и обществения усет кои акции за потребителска защита са ориентирани към реален резултат и кои постигат най-вече медиен резултат. В челото закономерно се оказаха акциите, в които хората виждат най-голяма полза за живота и здравето – тези, свързани с храната и с децата.
Мнозинството от българите (82%) подкрепят ограничаване на правомощията на частните съдебни изпълнители. И тази тема активира автоматизми и е красноречива за това, че подобен тип мерки са винаги топло посрещнати. В това отношение действията но омбудсмана и на подкрепилите го парламентарни групи се възприемат очевидно добре.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23293
2
06.11 2017 в 21:06
Освен ако не са селяни, разбира се, понеже тогава няма много работа на полето.
7506
1
06.11 2017 в 15:53
Да стоиш в къщи пред телевизора за работа ли го смятат?
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България
Johnny B Goode
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си
Miro24
Радев за Пеевски: Тази наглост на стероиди няма да се осъзнае или да изчезне от само себе си