Светът, в който живеем, е изключително динамичен и непрестанно променящ се. Множеството технологични изобретения улесняват живота ни, но дали същевременно не са “нож с две остриета”?
Наличието на интернет, смартфони и платформите, които използваме посредством тях, ни дават много предимства. Чрез тях бързо и лесно можем да се информираме по всякакви теми, можем да учим езици, да пазаруваме и да правим какво ли още не. С времето дигиталната среда постепенно заменя традиционната и това ясно се забелязва в навиците на новите поколения.
Тази година бе проведено социологическо проучване, резултатите от което показват точно този процес. Националното представително изследване е на тема „Медийното потребление и „инфлуенсърите“ на децата и младите хора в България“, реализирано от Изследователска агенция ЕСТАТ, по задание на Детския фонд на ООН – УНИЦЕФ България. Проведено е в периода 19 юни – 13 юли 2020 г. и в него са участвали 1773 лица на възраст от 10 до 24 години.
Според проучването 77% от българските младежи сърфират в социалните мрежи ежедневно, като 44% от тези потребители отделят за това между 2 и 3 часа от деня си, а над четвърт им посвещават над 3 часа на ден. A шестима от всеки десет анкетирани всекидневно гледат видеа в различни онлайн платформи.
От традиционните информационни канали единствено телевизията се радва на голям интерес. Почти 70% от участниците гледат телевизия всекидневно, като това често се осмисля по-скоро като „фоново“, второстепенно занимание, съчетано с боравенето с телефона или компютъра.
Що се отнася до другите традиционни канали, се забелязва слабото значение на вестниците и списанията за участниците – 56% не четат вестници и списания въобще, докато всеки ден, поне веднъж в седмицата или по-често – едва 16% от всички анкетирани.
Книгите от млади български автори, включително от популярни влогъри и инфлуенсъри, също се открояват с ниски нива на интерес от младежите. Над половината от всички анкетирани не са чели подобни книги, докато поне веднъж в седмицата или по-често такова съдържание потребяват едва 16%.
Успокоителен е фактът, че за мнозинството от анкетираните младежи дигиталното пространство не е по-важно от реалността, докато за по-малка част (около четвърт от всички участници) светът онлайн е от първостепенно значение.
Често обаче младежите не могат да преценят кое е полезно за тях, на какви източници да се доверят, както и по колко време е допустимо да отделят за сърфиране.
Националната кампания “Намери друг начин” внася информираност сред младите по тези и други важни въпроси. Посланията на кампанията целят да предизвикат критично мислене и толерантност у подрастващите, както и да не се поддават на манипулация. За да достигне до младежите, кампанията създава различно съдържание и атрактивни видеа, които се разпространяват именно в онлайн пространството.
Повече информация за “Намери друг начин” може да откриете в сайта и профилите в социалните медии на кампанията, както и в платформите за видео споделяне:
● http://anotherway.bg
● https://www.facebook.com/anotherway.bg/
● https://www.instagram.com/findanotherway.bg/
● https://www.youtube.com/channel/UCHaVxGKNw1rxn6lPyHt28HQ
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
pisnamiotmutri
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
baba Yaga
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
baba Yaga
Домашен арест за Димо Алексиев. Актьорът се извини, че е действал глупаво и самонадеяно
Владè
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода