Вече 14 години малкото софийско село Равно поле е дом на първия логистичен център в България на една от най-големите европейски вериги магазини Lidl.
Като част от непрекъснатия стремеж да затвърди позицията си на топ работодател, да развива и сплотява екипите си и да допринася все повече към българското общество, компанията стартира програма за доброволчество сред служителите си – „#teamlidl за нашето утре“.
В нея, по примера на голямата доброволческа кампания “Ти и Lidl за нашето утре”, служители могат да кандидатстват с идеи за проекти, подобряващи средата, в която живеем. Спечелилите проекти получават финансиране и заедно с доброволните усилия на служителите се реализират в подкрепа на местните общности.
Един от проектите, спечелил финансиране, е насочен към нуждите на читалището в Равно поле - “домът” на Лидл България. В него репетират фолклорни състави за деца от всички възрасти, които вземат дейно участие във всеки голям празник през годината и радват с изпълненията си местната общност.
Най-малките изпълнители обаче имат нужда от костюми и танцови обувки, както и от по-хубава музикална уредба. Екипът на Lidl се ангажира да изпълни тези желания. Освен това в проекта е предвидена и помощ с планирането и организирането на следващите събития на читалището така, че те да привлекат повече хора и да зададат рамката за провеждане на успешни мероприятия и занапред.
Екипът, който участва в програмата за доброволчество сред служителите си – „#teamlidl за нашето утре“
Как и защо служители на Lidl запретват ръкави и помагат на местното читалище, научаваме от Емилиян Грозданов, старши експерт „Правни услуги“ в компанията.
Какво ви мотивира да се включите в “#teamlidl за нашето утре”?
От години се радвам на проектите по „Ти и Lidl за нашето утре“ – най-голямата социално отговорната инициатива на Lidl, която подкрепя множество прекрасни идеи на гражданския сектор, журналисти и медии из цяла България. Когато колегата ми Станислава Братованова предложи да се възползваме от възможността, която получихме като служители, да разработим свой проект, не беше трудно да се съглася.
Лесно ли убедихте колегите си да се включат във вашата кауза?
Да, всички колеги, на които предложихме да се включат, откликнаха с голям ентусиазъм.
Защо решихте да помогнете на общността точно по този начин?
В основата на идеята стои привързаността ми към малките населени места и изчезващия не само в България, но и по целия свят, живот, който хората са водили в продължение на векове по селата. Процесът на промяна е естествен и не бих го определил като негативен, големите градове могат да предложат много предимства и е нормално хората да се концентрират в тях, но е важно да запазим живи общности и извън големите центрове.
Ето защо винаги съм се радвал, когато на подобни места се гради успешен бизнес, който дава възможност на хората да живеят и мястото да се развива. Щастлив съм, че съм част от един подобен успешен бизнес в лицето на Лидл България, чиято централа и първи логистичен център вече 14 години е в с. Равно поле.
С нашия проект искаме да покажем уважението си към местната общност, от която сме част толкова дълго време.
Вие от колко години сте част от екипа на компанията и коя част от работата си харесвате най-много?
Вече близо 12 г. съм в компанията. Харесвам това, че съм част от бизнес, до който ежедневно се докосват милиони хора и за който съм убеден, че прави живота им по-добър чрез високо ниво на услугата и предлаганите продукти. Мащабът на бизнеса е огромен и това ни изправя пред разнообразие и динамика, които могат да бъдат открити на малко места.
Намерихте ли съмишленици извън компанията?
Да, в читалището и в кметството на Равно поле – хората бяха изключително щастливи и високо оценяват приноса на Lidl и конкретно нашия проект. Включиха се изключително активно и участието им прави нашата работа много по-лека. Дори екипът на фирмата, от която купихме музикалната уредба, предложиха безплатно услугите си да консултират читалището при инсталацията и използването ѝ.
Родиха ли се идеи за нови проекти?
Разбира се, ние стартирахме с брейнсторминг, който доведе до много идеи, за които съм сигурен, че рано или късно ще дойде време. Форматът на „#teamlidl за нашето утре“ стимулира генерирането и изпълнението на проекти по много ефективен начин. Имаме идеи, свързани с подкрепа на училища, спортни инициативи и други.
За „#teamlidl за нашето утре“
„#teamlidl за нашето утре“ дава възможност на екипи на служители на Lidl да представят свои доброволчески идеи за подобряване живота на местните общности, а компанията осигурява финансиране от 25 000 лева, за да могат тези идеи да бъдат реализирани.
С пилотното издание на „#teamlidl за нашето утре“ смарт ритейлърът продължава трансформацията на най-голямата си социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за нашето утре“, насочвайки я навътре – към своите служители. Така компанията отбелязва петото поредно отличие TOP Employer и утвърждава ролята си на иноватор в приноса към обществото.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
3739
1
23.07 2024 в 16:09
Допълнение:
В много села и градове съществува такъв вид дейност сред млади и по-възрастни и без да има проекти. Просто българското хоро, песни и танци печелят сърцата на все повече хора, включително и на чужденци живеещи в България. Създават се нови хора, обогатяват се съществуващи, добавят им се различни местни елементи.
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас