От 1 март софийският булевард "Витоша" става пешеходна зона до храм Света Неделя.
Това реши Столичният общински съвет след двучасов дебат за проблемите, които промяната ще причини на живеещите и работещите в района.
Според съветниците от ГЕРБ забраната за движение на автомобили в участъка от булеварда от "Алабин" до "Стамболийски" е с цел да спре транзитният трафик през центъра и е част от битката с мръсния въздух.
"Правим хората щастливи, не правим автомобилите щастливи", обясни председателят на комисията по архитектура Силвия Христова. Тя припомни, че да се изминават 10 000 крачки на ден е здравословно.
Каква екология, какъв чист въздух, на пешеходната зона чист, а по вътрешните улици мръсен, щом колите се преместят да се движат по тях, реагира Калоян Паргов, лидер на БСП - София. Той уточни, че според предоставените цифри става дума за от 300 до 500 автомобила на ден, които от новата пешеходна зона ще се пренасочат на практика по малките улици. Аз няма да съм идиотът, както ще ни наричат хората, ако вземем това решение. И не искам да се оправдавам с вас, категоричен бе Паргов пред колегите си от ГЕРБ. Той се обяви за затваряне на целия център на София, като преди това обаче се осигурят паркинги и алтернативни маршрути.
Замърсяването ще се увеличи, няма да се намали, подкрепи го Иван Таков, който уточни: Освен червен, аз съм и зелен. Той призова поне да се премахне синята зона по част от ул. "Алабин", където задръстванията и сега са огромни.
Категорично "против" новата пешеходна зона се обяви и съветникът от СДС Борислав Бориславов, председател на групата на РБ на "Московска" 33. Витошка е софийският Слънчев бряг, заяви той.
Бориславов подчерта, че в този район на столицата се намира цялата администрация и там няма само хора, които се разхождат и пият кафе, а и хора, които си вършат работа. Той попита дали предстоящото въвеждане в експлоатация на 74-метрова "Сити тауър", към която ще бъде възможен достъп с автомобил единствено по улица "Алабин", няма да затрудни допълнително трафика в района.
Да спрем рестрикциите върху хората, настоя и Станил Станилов от "Патриоти за София".
Зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев призна пред OFFNews, че след превръщането на бул. "Витоша" в пешеходна зона автомобилният трафик се е преместил по успоредната "Цар Асен" и вероятно това ще се случи и с други квартални улици след удължаването на зоната без коли по булеварда.
Крусев не приема доводи против обособяването на пешеходна зона в центъра, където има две линии на метрото, пет линии на трамваи и два подземни паркинга. Така продължаваме естествената пешеходна ос по бул. "Витоша", свързвайки я с площад "Света Неделя" и с археологическите разкопки там, които разкриват хилядолетната история на София, добави Крусев.
Главният архитект на София Здравко Здравков обясни, че работят по създаването на система от пешеходни маршрути и тази по Витошка е част от обща генерална схема.
Съветниците приеха още да бъде обособена "успокоена зона" с ограничение на скоростта до 30 км/час, изграждане на велоленти в карето между ул. "Алабин", бул. "Христо Ботев", бул. "Васил Левски", бул. "Цар Освободител" и ул. "Леге", както и изграждане на велоалеи по бул. "Монтевидео" и бул. "Овча купел".
Успокоената зона влиза в сила до два месеца.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
10571
1
20.10 2017 в 12:45
Последни коментари
КТ ''Подкрепа'' предлага промяна на данъчна и осигурителна система
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)
Гърция реже банковите такси, кара банки да строят училища и помага за жилищата