Българската хранителна банка спечели конкурса за най-добър бизнес план на НПО

Ива Оприкова 20 февруари 2015 в 12:30 3268 0

Българска хранителна банка спечели конкурса за най-добър бизнес план на неправителствените организации. Авторитетното жури отличи организацията в категорията "Най-добра бизнес идея".

Конкурсът за най-добър бизнес план се провежда за четвърти път. Целта му е да стимулира неправителствените организации да развиват свързана с мисията си стопанска дейност, чрез която да осигуряват средства за постигане на основните си задачи. Форумът се финансира от Фондация „Америка за България” и Фондация УниКредит, както и с подкрепата на "Ятото", вестник "Капитал" и БНТ.

Призьорът Българска хранителна банка  подпомага гладуващи хора, посредством събиране и предоставяне на дарения от храни при свръхпроизводство или нарушен търговски вид на продуктите. В света има над 1500 работещи хранителни банки в 43 страни, у нас съществува само от три години. По данни на НСИ всеки пети българин живее под прага на бедността. Към момента има над 1.5 милиона българи, които остро се нуждаят от хранително подпомагане и още толкова, които биха се възползвали от периодична подкрепа

Настоящата идея на Българска хранителна банка е да създадат работилница за домашна паста. Половината от служителите в работилницата ще са представители на групи в риск от бедност и ще получат реален шанс за развитие и промяна. Приготвената храна ще се предлага в специализирани магазини, 3 супермаркета на вериги в София, както и на място в самата работилница. Чекът от 12 хил. лв. беше връчен от Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк на официална церемония по награждаването в Гранд хотел "София" снощи. “Изключително скъп ни е този чек, не заради сумата, а заради високата Ви оценка. Благодарим Ви“, обърна се към организаторите Цанка Миланова, изпълнителен директор на БХБ.

Още две неправителствени организации станаха първенци в конкурса за най-добри бизнес планове и идеи на неправителствените организации. Тримата призьори са финалистите  в Програмата за социално предприемачество за нестопански организации за 2014/2015 година, организирана от Българския център за нестопанско право и Фондация ПАЦЕП. 

Призът за „Най-голям социален ефект“ взе „Сдружение „Онкоболни и приятели“, гр. Бургас. Неправителствената организация подпомага раково болни с информация за лечение и социална интеграция. Оказва помощ на социално слаби, инвалиди и нуждаещи се от грижи.Тяхната бизнес идея е свързана с ръчно изработване на меки кукли и сувенири от екологични материали под ръководство на арт терапевт. Според екипа на сдружението подобна дейност ще спомогне за справяне със стреса и негативните емоции, съпътстващи заболяването. Предвижда се продукцията да се реализира с помощта на Община Бургас, търговци на едро и сродни сдружения от цялата страна.Радвам се, че оправдах доверието на екипа, който ме изпрати и че няма да се върна с празни ръце“, заяви от сцената председателят на сдружението Цонка Тодорова, след като тържествено получи чек за 12 000 лв. от Ленко Ленков, програмен директор на Фондация Америка за България.

Фондация „Конкордия България“ си тръгна с допълнителната награда на конкурса от 6 000 лв. Неправителствената организация предоставя социални услуги на деца и младежи в неравностойно положение, идващи от проблемни семейства или директно от улицата. Идеята им е да създадат „Ателие за свещи и керамика“ за осигуряване на среда, в която младежите ще развиват трудови навици и ще създават трудова биография за представяне пред бъдещи работодатели.

И тази година служители на УниКредит Булбанк определиха чрез гласуване коя неправителствена организация да получи специалната награда на Фондация УниКредит. Бизнес идеите на пет от миналогодишните финалисти се съревноваваха
за награден фонд от 10 000 лв. С първа награда и 5000 лв. си тръгна Сдружение „Прегърни ме“. Второто място и 3000 лв. взе Сдружение „Закрила, обич и вяра“. Фондация ЕКИП взе третата награда и 2000 лв. „Подкрепяме тази програма, защото
вярваме, че солидарността и стопанските инициативи трябва да вървят ръка за ръка“, с тези думи наградите връчи Анна Краверо от Фондация УниКредит,Милано. 

Ятото също реши да подкрепи програмата, като предостави допълнителна награда за организацията, събрала най-много подкрепа сред потребителите на мрежата. Идеята за фермерски кошници донесе на Сдружение „Устойчиво общество“ наградата от 1000 лв. Сдружение „Устойчиво общество“ има за цел да подпомага обществото да се самоорганизира в кооперативи за директно снабдяване с екологично чиста и местна храна; да насърчава обществения интерес към домашното екоградинарство; да работи за популяризирането на здравословното хранене, особено на децата у дома, в детските градини и в училищата. Настоящата им идея е създаване на абонаментни фермерски кошници. Целта е да се предложи услуга за бизнес клиенти, които имат желание и възможност да насочат част от бюджетите си за корпоративна социална отговорност към потребяване на качествена и местно произведена храна. Пропорционално на платените, ще се пълнят социални кошници за хора в неравностойно положение.

25 неправителствени организации кандидатстваха в тазгодишното издание.Те преминават през обучение, разработват бизнес планове и представят бизнес потенциала си в Програмата за социално предприемачество. На първия етап организациите участват в две обучения, където получават знания и насоки как да извършват стопанска дейност в подкрепа на мисията си и кое е важно за успеха на бизнес идеята. Втората част от програмата е разработване на бизнес планове от участниците в обучението в рамките на три месеца. Третата част е конкурсът за най-добър бизнес план, в който независимо жури определя тримата победители. Следващото издание на конкурса ще стартира през лятото на 2015 г.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови