Около 60% от обажданията към телефон 112 не са сигнали за спешни случаи.
Това съобщи директорът на "Национална система 112" в МВР Стоян Граматиков пред агенция "Фокус".
През 2014 г. горещата линия е приемала средно по 14 590 повиквания на ден. Те са намалели спрямо 2008 г., когато обажданията са били средно по 20 000. Според Граматиков това говорело за повишаване културата на гражданите. Все повече от тях разбирали за какво се ползва тел. 112.
56,08% от всички обаждания са следствие от неправилно набиране на номер или неразбиране за предназначението на тел. 112, сочи статистиката.
При близо 7% обаждащият се е затворил веднага. Неверните сигнали са 0,12%. При тях хора се обаждали, за да поискат дадена служба да им окаже помощ, но злонамерено, без да има реална необходимост, обясни Граматиков. Именно тези хора подлежат на санкции и чрез областните дирекции на МВР им се търси съдебна отговорност.
Той определи обадилите се в 32.34% от случаите като "хора с ниско ниво на възпитание и култура". При 4.49% от тези случаи хора звънели с искания като "Моля да ми дадете телефона на автогарата".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11.02 2015 в 13:35
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
GB
Доц. Кунчев: Не е нужно бременните да се ваксинират срещу коклюш
GB
Стотици кандидати за българско гражданство от Русия са подали фалшиви документи
Constanza
СРС освободи Димитър Стоянов от ареста
БотоксПутю
Йончева прие номинацията за евродепутат от ДПС
Johnny B Goode
Кънчо Стойчев: За ДПС е изключително постижение да привлече Елена Йончева