60% от обажданията към 112 не са за спешни случаи

Последна промяна на 11 февруари 2015 в 12:55 2652 1

Около 60% от обажданията към телефон 112 не са сигнали за спешни случаи.

Това съобщи директорът на "Национална система 112" в МВР Стоян Граматиков пред агенция "Фокус".

През 2014 г. горещата линия е приемала средно по 14 590 повиквания на ден. Те са намалели спрямо 2008 г., когато обажданията са били средно по 20 000. Според Граматиков това говорело за повишаване културата на гражданите. Все повече от тях разбирали за какво се ползва тел. 112.

56,08% от всички обаждания са следствие от неправилно набиране на номер или неразбиране за предназначението на тел. 112, сочи статистиката.

При близо 7% обаждащият се е затворил веднага. Неверните сигнали са 0,12%. При тях хора се обаждали, за да поискат дадена служба да им окаже помощ, но злонамерено, без да има реална необходимост, обясни Граматиков. Именно тези хора подлежат на санкции и чрез областните дирекции на МВР им се търси съдебна отговорност. 

Той определи обадилите се в 32.34% от случаите като "хора с ниско ниво на възпитание и култура". При 4.49% от тези случаи хора звънели с искания като "Моля да ми дадете телефона на автогарата".

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

11.02 2015 в 13:35

За проблем с паркиране се сигнализира на 112 иначе за автопроизшествия КАТ си има отделни телефонни номера.