От днес в сила влиза задължителното шофиране на фарове целогодишно през светлата част от денонощието. Изискването идва след приетите промени в Закона за движение по пътищата, които влязоха в сила след публикуването им в Държавен вестник.
Според измененията през деня моторните превозни средства трябва да се движат с включени дневни светлини или с къси светлини. В момента такова задължение имаше само за периода от 1 ноември до 1 март.
През август 2006 г. Европейската комисия по транспорт издаде препоръка за намаляване жертвите по пътищата чрез целодневно движение на МПС с включени къси или дневни светлини, под надслов: „Включените светлини спасяват живот“. Според комисията мярката неминуемо щяла да доведе до общо намаление броя на загиналите при пътни инциденти с 5% до 15%. Вместо това броят загинали се е увеличил с 15%.
Такова изискване е задължително за 19 европейски държави, сред които са Сърбия и Румъния (по автомагистрали и трансевропейски пътни артерии). В Германия карането на дневни светлини е препоръчително. Разликата у нас и в Европа е в това, че изискването важи за всички превози средства. Автобуси, тежкотоварни машини, селскостопанска техника, камиони и мотоциклети подлежат на специални изисквания.
Аргументите за новото задължение са, че карането на светлини влияе върху пътната безопасност. Противниците на закона смятат, че това води до по-висок разход на гориво и замърсяване на околната среда.
Глобата за неспазване на изискването е 50 лв. Традиционната акция "Светлина", която се провеждаше в началото на зимния сезон, вече няма да се провежда и полицаите ще следят за новото изискване целогодишно.
Според новите промени в Закона за пътищата, велосипедистите вече трябва да носят светлоотразителна жилетка извън населените места през тъмната част на денонощието и при намалена видимост.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14.08 2012 в 13:58
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
12.08 2012 в 22:47
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
08.08 2012 в 15:08
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
08.08 2012 в 14:34
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
08.08 2012 в 00:39
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
07.08 2012 в 21:18
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
07.08 2012 в 12:30
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
07.08 2012 в 12:13
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
07.08 2012 в 11:20
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Име на профил
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?
Арматурист
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?
случайно прочетох
Самотата като гориво: разказ от Здравка Евтимова
Октим
Румъния гласува за президент. Един от фаворитите за поста е националист с руски опорки
Октим
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?