Си Ен Ен уволни трима журналисти след разследване срещу Тръмп и Русия

OFFNews Последна промяна на 27 юни 2017 в 12:27 3660 0

Трима журналисти от новинарския екип на Си Ен Ен подадоха оставки и те бяха приети след скандал, избухнал около публикация за журналистическо разследване за среща между човек от екипа на Доналд Тръмп и шеф на руски инвестиционен фонд, състояла се 4 дни преди встъпването в длъжност на Тръмп за президент на САЩ през януари т.г., предадоха Асошиейтед прес и Ройтерс.

Материалът на автора - Томас Франк, бе пуснат само на сайта на Си Ен Ен в петък вечерта и няколко часа по-късно бе изтеглен, без да стигне до телевизионния екран. Бяха изтрити и всички линкове към него. Сваляйки публикацията, от екипа на Си Ен Ен отбелязаха, че вътрешно редакционно разследване е установило, че не са били спазени редакционни изисквания и в частност не е бил по съответния начин проверен източникът на информацията, въз основа на която е подготвена публикацията. Редакцията веднага се извини на засегнатия бизнесмен Антъни Скарамучи - човека от преходния екип на Тръмп, за когото се твърди, че се е срещнал с руския бизнесмен.

Засегнатият Скарамучи писа в Туитър, че Си Ен Ен е постъпила правилно и прие извинението."Всеки допуска грешки. Трябва да вървим напред", отбеляза той.

Освен Франк със Си Ен Ен трябва да се разделят още Ерик Лихтблау - заместник-управляващ редактор на вашингтонското бюро на телевизионния канал, и Лекс Харис - шеф на отдела за журналистически разследвания.

В свалената статия, цитирана от ТАСС, с позоваване на неназован източник се твърди, че на 16 януари 2017 г. на Световния икономически форум в Давос Скарамучи се е срещнал с шефа на Руския фонд за преки инвестиции Кирил Дмитриев. По-нататък се казва, че специалният комитет за разузнаването в Сената на САЩ е започнал разследване, за да изясни дали човекът на Тръмп е давал на руснака надежди за скорошно смекчаване на антируските санкции, въведени от САЩ заради украинските събития през 2014 г. Това би могло да има влияние върху решенията на фонда как да инвестира.

Според АП не става съвсем ясно какво точно в публикацията не е било коректно и дали Си Ен Ен ще продължи да работи по темата. Скандалът, отбелязва агенцията, е твърде неприятен за телевизия Си Ен Ен, която Тръмп често нарича "източник на фалшиви новини" и дори отказа на отговаря на въпроси на нейни репортери при пресконференциите си.

Източник: БТА