Кой спечели битката за рейтинг в изборната нощ

OFFNews 28 май 2014 в 13:39 13518 6

Кой спечели зрителя в изборната нощ? 

По традиция големите телевизии влязоха в тежка напревара за рейтинги с извънредните си студия. Двете пийпълметрични агенции на пазара - "Медиарисърч" и ГАРБ - измериха различни резултати. Така в деня след вота, отново по традиция, и bTV, и Нова се обявиха за победители. 

Първи за успеха на изборното си студио се похвалиха от Нова тв. Те отчетоха, че изборното студио на Нова e било най-гледаното предаване в часовия пояс 17:30 – 00:50, със среден дял от над 20 % сред цялата телевизионна аудитория (4 ). Водещата позиция на медията е регистрирана и сред аудиторията на активното население на България (18-49 години). Цитираните данни са на "Медиарисърч".

Няколко часа по-късно от конкурентната телевизия обявиха, че "зрители избраха категорично новинарския екип на bTV в изборната вечер". Медията цитира данните на ГАРБ, които сочат 26,1 пазарен дял за bTV срещу 16,9 и 10,8 пункта за Нова и БНТ1 при цялата аудитория (4 ) и 22,8 срещу 13,9 и 7,1 пункта във възрастовата група 18-49 години. От медията добавят, че "ГАРБ е единствената легитимна пийпълметрична агенция в България. Публикуваните от нея данни са официални и се използват от цялата рекламно–медийна индустрия в страната."

"Медиарисърч" дава и друга разбивка, в която bTV има съвсем лек превес над Нова - в часовия пояс 17:30-22:20, при общата аудитория над 4 години. Там bTV има 20,06 пазарен дял, а Нова - 20,01.

На трето място се нарежда БНТ с пазарен дял над 9 пункта, а четвърта е TV7 с около 2 процента дял от аудиторията пред малкия екран.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Спас Малинов, който оцеля от лавината, която погуби 11 души