Балет Арабеск представя "Ефектът Галатея" на 12 май 2023 г. на сцената на Музикалния театър. Спектакълът е по мотиви от пиесите „Ефектът Галатея“ на Ефемия Фард и „Пигмалион“ на Жан Жак Русо. Хореографята е на Боряна Сечанова, музиката - на Петър Дундаков, ценографията я на Венелин Шурелов, а костюмите на Адрияна Найденова. Репетитор: Олеся Пантикина. Сценичен проект и реализация: Пеньо Пирозов, художествено осветление: Георги Буюклиев.
Отното зрители и артисти ще са заедно на сцената, за да съпреживеят въздействащия пространствен образ на спектакъла.
Спектакълът „Ефектът Галатея“, който освен изящно създаден, поражда и много размисли, без да ни натрапва посланието си, ще бъде игран отново, съобщават създателите му. И за да е безусловно това живеене на зрителите, хореографката Боряна Сечанова решава да обедини сценичното и зрителско пространство, като по този начин фокусира вниманието на публиката, доближава я физически и отваря сетивата й за случващото се. Зрителите ще могат да усетят с очите, сърцето и душата си директно енергията и внушенията на спектакъла.Така артисти и публика ще станат органично неделими, ще съпреживяват силните си емоции заедно.
"Ефектът Галатея" на Боряна Сечанова интерпретира древногръцкия мит за царя на Крит Пигмалион, който се влюбва в създадената от него скулптура Галатея. Мечтата за създаване на измислено, изкуствено, почти човешко същество, интерпретирана в множество древни митове, разкрива от една страна потенциала на човека да бъде демиург и от друга: неговите ограничения.
В своя отзив за спектакъла Майя Праматарова, драматург и режисьор, отбелязва, че музиката, която е специално създадена от Петър Дундаков, „развива заложените от хореографията теми за конфликта между човека и хуманоида. Възникналото напрежение между тези два свята се разширява, като се смесва електронна музика с акустични инструменти. Създава се звукова среда, толкова плътна, колкото хореографската и визуалната."
Тя допълва за създадената от Венелин Шурелов визуална среда: “Венелин Шурелов работи с многофункционални панели, пред които е разположено кинетично устройство – едновременно постамент и машина на времето. Многофункционалните панели са силуети на град, паравани, фантазни пространства, като не е ясно дали са в космическия безкрай, или в микрокосмоса на човека. Взаимодействието идва чрез наслагването на тази среда с нейните строги вертикали, с неспирно въртящия се в кръг постамент, върху който се изразяват Творец, Муза, Галатея – Стефан Вучов, Даниела Иванова, Виктория Петрова – едновременно реални и напомнящи биороботи.
Футуристичният ефект се засилва от създадените от Адрияна Найденова костюми. В сюрреално пространство се появяват същества в прозрачни рокли от пластмаса, които допълват роботизираната, накъсана хореография.
Артистите взаимодействат с визуалната среда и са част от дигиталната материя в непрестанен диалог на зримо и незримо.“
Солистите Виктория Петрова, Стефан Вучов, Даниела Иванова и целият състав на Балет „Арабеск“ с яркото си изпълнение, с талантливото си актьорско майсторство пресъздават идеята на хореографа Боряна Сечанова, която ни разкрива Галатея като нова реалност, сложна смесица между материалността на скулптурата и оптическата илюзия, преживяване и самоосъзнаване."
Спектакълът се реализира с подкрепата на UNION CLUB и Парижки бал.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Moholovka
Домашен арест за Димо Алексиев. Актьорът се извини, че е действал глупаво и самонадеяно
Voland21
Русия върти консулски услуги в централата на БСП във Варна
Vitorio
Тръмп номинира Робърт Кенеди-младши за здравен министър
КАБРОН
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''