Това представяне или нашия принос в бенефиса, можем да започнем най-малко по два различни начина. Най-логичните, когато става дума за супергрупа като „Ейша”, която отбелязва 30-годишното си съществуване в света на прогресив рока. И която сме имали късмета да гледаме на живо и у нас. Юбилейният им албум – „ХХХ”, чието евро-представяне е само след 2 дни /и на 2 юли за Северна Америка/, идва до нас и ще се разположи в Музикалната кутия на Оффроуд Радио благодарение на приятелите ни от Музикален център „Рива Саунд” – лицензианти на издателите му у нас.
СТУДИЙНОТО ИНТРО: “Asia” е дебютният албум на едноименната формация, сформирана от фантастични музиканти през 1982 г. – в едно време, когато рокът беше много по-жизнен, всички бяхме значително по-млади и корените на подобни проекти все още се провиждаха ясно само няколко петилетки назад в музикалната история. Сухите факти отбелязват, че дебютът им достига до №1 в чарта за албуми на Billboard в Щатите /с престой от 9 последователни седмици на върха/ и е най-продаваната тава за годината там. Хитът от нея е "Heat of the Moment" – парчето, което се изкачва до 4-та позиция в листата Billboard Hot 100. Точно 13 години по-късно, албумът не само, че не е потънал фатално в забравата, но му е сертифициран статута на 4 пъти платинен.
Това е началото. 30 години след дебюта, в оригиналния си състав, четиримата „азиатци” – всеки един от които има основанията да се нарече емблема на британския прогресив рок – отбелязват годишнината с новия “XXX” продукт (маркиран като Triple X; издание на Frontiers Records). И то какъв! За маниаци и колекционери са предвидени почти всички формати, които технологиите предлагат: чисто новият на CD, юбилейно-бенефисно ре-издание на дебютния – на CD и още един с ранни лайф записи, колекционно DVD с новите им видеоклипове и мейкинги и с онзи /наречен от Уетън: „рокументален”/ филм от турнето им след „Омега”-та. И дори лимитирано издание /само за Европа/ на „Трипъл Екс”-а на стар, благоговеен черен винил. Продуцент е Майк Паксман. Обложката е, иска ли питане, на Роджър Дийн с дракон в Годината на Дракона. Специално обновен. „ЛАЙФ” ИНТРО: Нашият Дворец на Културата, зала 1, март, 2009-та. „Ейша” всеки момент ще излязат за да направят щастливи феновете си у нас. Тъмно е, но докато лампите светеха, в очите на тия стекли се хора грееха много повече обич, радост, очаквания, удовлетворение и късметът, че са тук. Един от тях е – трябва да се сетите, съвсем закономерно – колегата, вашия „динозавър-акЪдемик” Вальо Найденов.
А архивите в Нета пазят всичко. „ВалНай” пише след събитието в „slusham.com”: „Зала 1 на НДК е пълна. Има около 30-ина свободни места в гълъбарника на втори балкон. По страничните пътеки на партера има правостоящи. Във фоайето се продават фланелки на групата и нещо, което търсех отдавна – книгата за историята на Ейша – “Heat Of The Moment”. Купувам си я заедно с илюстрования албум за настоящия тур. На сцената е струпана техника в която впечатляват 9 синтезатора, наредени 3х3 П-образно. Барабанния комплект е с 2 гонга, единия от които виждам за пръв път. Над сцената висят 3 екрана за задно прожектиране. Лицата на хората греят в очакване на нещо велико. То започва в 19:45.
Инструментално интро, пуснато от пулта, мощен рев посреща четиримата, те махат за поздрав и гръмва Only Time Will Tell. Съвършено балансиран звук, всичко се чува отчетливо, но... Гласът на Джон Уетън доминира и докато се чудя дали това ме дразни, забелязвам, че целият му глас влиза в микрофона и оглася залата без нито един ефект – било ехо, лимитер, експандер, бленда или някоя база данни за корекции. Подобно уверено и мощно пеене тази зала не е чувала скоро.” На историята няма да се връщаме. Безсмислено е за онези, които знаят всичко за „Ейша”, а също и за другите – които предпочитат други жанрове от рока. 30 ГОДИНИ ПО-КЪСНО: „Много сме доволни и горди с новия „ХХХ” – казва Джон Уетън. – Той е като резюме на класическата „Ейша”, на същността в творчеството ни през цялото време. Емблематичен е, както първия преди 30 години. Който е харесал онзи, ще хареса и новия днес.” Стив Хауи добавя: „Искахме да регенерираме енергията от първия албум, да я отприщим автентична и мощна, както я чувстваме и не сме престанали да й се осланяме. Винаги сме се обединявали около тези чудесни композии, които правехме, с много майсторство и любов. Сигурен съм, че „ХХХ” ще се приеме по същия начин от феновете ни – с вдъхновението, което сме вложили в него.” Миналата година, горе-долу по това време, още нищо не беше съвсем ясно. Последното им турне бе успешно и през май месец Уетън бе казал в интервю, че имат нов материал и планове за албум. Сетне през август в друго интервю Джеф Даунс пак не разкри съвсем картите – „вероятно е да направим някои нови неща заедно с Уетън”, беше споделил. Но на 9 януари тази година изтече вестта, че записите започват, че ще има нов албум, че най-вероятно това ще е продукцията, бележеща юбилея. Но пък се знаеше вече продуцента – Майк Паксман, работил преди с Status Quo, Judie Tzuke, Uriah Heep. На 18 февруари Джон потвърди, че са се събрали в студиото, а на 1 март Джеф съобщи в Туитър, че „завършваме моите клавирни партии за новата „Ейша” тази седмица.” Сингълът “Face On The Bridge”, който пуснахме за пръв път официално в нета – предоставен ни от „Рива Саунд” – бе промотиран точно в средата на този месец май. Смесването е дело на Майк „Клей” Стоун. ЮБИЛЕЙНОТО ИЗКУШЕНИЕ: Продуктите – както вече е ясно – са няколко. Затова цитирам оригиналното съдържание.
Какво ще чуем в Оффроуд Радио – ще се разбере едва в самата Музикална кутия тази сряда след 19 часа. “XXX” CD съдържание: 01. Tomorrow The World (Wetton/Downes) 6:47 02. Bury Me In Willow (Wetton/Downes) 6:01 03. No Religion (Howe/Wetton/Downes) 6:36 04. Faithful (Wetton/Downes) 5:37 05. I Know How You Feel (Wetton/Downes) 4:53 06. Face On The Bridge (Wetton/Downes) 5:59 07. Al Gatto Nero (Wetton/Downes) 4:36 08. Judas (Howe/Wetton/Downes) 4:43 09. Ghost Of A Chance (Wetton/Downes) 4:21 /Времетраене 49:41/ “XXX” Специално издание: 01. Tomorrow The World(Wetton/Downes) 6:47 02. Bury Me In Willow (Wetton/Downes) 6:01 03. No Religion (Howe/Wetton/Downes) 6:36 04. Faithful (Wetton/Downes) 5:37 05. I Know How You Feel (Wetton/Downes) 4:53 06. Face On The Bridge (Wetton/Downes) 5:59 07. Al Gatto Nero (Wetton/Downes) 4:36 08. Judas (Howe/Wetton/Downes) 4:43 09. Reno (Silver and Gold) (Howe/Wetton) 5:15 (Bonus Track) 10. Ghost Of A Chance (Wetton/Downes) 4:21 11. I Know How You Feel (Midnight Mix) (Wetton/Downes) 5:23 (Bonus Track) /Времетраене: 60:20/ Бонус DVD, включващо специално и: Face On The Bridge (Music Video) (4:33) Faithful (Music Video) (4:34) The Making of XXX (Featurette) (20:33) /Времетраене: 29:40/ OUTRO НА СЛУШАТЕЛЯ: Вече казахме, че няма да преразказваме историята. Можем да опитаме да опишем впечатленията и усещането от слушането на 9-те студийни трака. /Дори това е излишно. Който иска и знае, че е важно – ще ги чуе сам./
Откриващото Tomorrow The World не започва нито с китарни, нито с хамонд-експлозии, а с чисто, нежно-носталгично пиано – за да се превърне в представата за светъл, ритмичен ден; някак познат – като че ли – като други минали дни /и парчета/. Нито тежко, нито сантиментално. И солото на китарата изплува в самия край и прави обещанието и за следващия ден – като разходка в един свят с добри енергии. Bury Me In Willow е спокойно и разлято като безкрайно узряло поле или широка мързелива река. Рефренът отново идва сякаш познат… от нещо предишно. После в No Religion рокът преобладава в китара и ритъм, които рисуват мелодична дреха, която лесно може да „облече” всеки. А това, за което говорят Джон и Джефри – че са опитали да върнат и рестартират енергията и настроението от дебютния албум отпреди 30 години – се усеща във всяко парче. И са успели! Faithful запалва въглени от ранните акустични мелодии и на „Юрая” и на малкото по-опростени тонално и не експериментални сюити на „Йес” от началото им. Въведението на I Know How You Feel като че ли е разработка на някой недовършен мотив от тях. Красиво и театрално интро в парчето – избрано за първи сингъл, Face On The Bridge – а нататък една пулсация, която отново е повече жизнена радост, отколкото спомени и носталгия. За мен, нотката на албума – от първото парче, през това, е точно в тази посока на внушение и чувственост. Al Gatto Nero е барокова закачка /или реминисценция?; но не чакайте тежък съдбовен орган…/ И тъкмо се чудех къде е онзи момент, в който „само времето ще ни каже” – идва Judas и вече сме на края. Отново на сцената е осветено онова пиано от първите пасажи на албума, Ghost Of A Chance - този път с чистия глас на Уетън и… носталгията все пак, се завръща с ударните и солото на китарата, което веднага подгонва гласа и след малко пак му се оставя. Рамка, която не затваря, само кимване – да, винаги ще сме естествени, ентусиазирани, неподправени, мелодични, ще ви накараме да си спомните и да мечтаете.
Нищо повече, нито по-малко: може би и 9-те парчета довечера в Музикална кутия по Оффроуд радио, след 19 ч. с малко от думичките, написани по-горе; с помощта на Румен Бончев от „Рива Саунд” /благодаря ти!/. „Ейша” на трийсет! И албумът е страхотен. И на радиопартито повече от час и половина му се наслаждавахме. Записът на предаването може да чуете ТУК









































Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Pornhub разкри руската братушка: Гледат основно трансджендър порно
Насилник крещял на жена си, докато я пребива: Аз казах ли ти, че ако ме излъжеш, ще те убия
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години