Повече от 1 милион лева са похарчили политическите партии за предизборна агитация в първите десет дни на кампанията. Това показват данните на openparliament.
Точната сума е 1 032 080.49 лв. без ДДС към 17 октомври.
В мониторинга са включени 27 медии, публикували информация за сключени договори с участници в изборите. Други 17 медии под наблюдение не са декларирали договори. Сред тях са в. Дума, в. Труд, в. Монитор, в. Телеграф, в. Борба, в. Старозагорски новини, в. Марица, в. Струма, в. Черно море, в. Добруджанска трибуна, в. АрдаNews, сайтовете – Vesti.bg, BGnes.com, Novini.bg и Blitz.bg, телевизиите – Би Ай Ти и Алфа ТВ, показва справката.
Най-щедри в медийната си кампания до момента са от кандидат-президентската двойка, подкрепена от БСП. За популяризирането на тандема ген. Румен Радев - Илияна Йотова през първите 10 дни са сключени договори на стойност 353,015.77 лв. След тях се нареждат кандидатите на ГЕРБ Цецка Цачева и Пламен Манушев с 225,208.73 лв. и кандидатите на АБВ Ивайло Калфин и Любомир Халачев - 157,410.52 лв.
Лъвският пай от предизборната кампания отива в бТВ, показват още данните на openparliament. Най-гледаната телевизия е сключила договори за 139,467.64 лв.
Ето и как се разпределят средствата:
БНТ е сребърният медалист до момента. Обществената телевизия е привлякла договори за 124,360 лв. Тук най-големият договор е с кандидат-президентската двойка на ГЕРБ.
Съвсем плътно до бТВ и БНТ по привлечени пари от партиите е "Канал 3". Ето и кои кандидати се рекламират там.
Със 111 000 на четвърто място остава Нова телевизия.
Веднага след тези телевизии на пето място по привлечени политически реклами се нарежда не електронна медия, а хартиено издание. Това е за вестник "24 часа", който е сключил договори за повече от 87 000 лева за 10 дни.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
11738
10
20.10 2016 в 03:16
10538
8
19.10 2016 в 19:42
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
63994
5
19.10 2016 в 17:16
На мен лично ми е много интересно КОЛКО парици шарят НЕпартийните фондацийки( бий самара, да се сеща магарето:)))....
А за КОИ медии е очеИЗВАДНО.....
България ще тръгне нагоре в деня когато ги изритат от страната, и от козяка си гледат САМО техните дела........а това предстои....
SOON....VERY,VERY...SOON.....
10538
4
19.10 2016 в 16:19
Ми напишете в първата третина. Защото тя кампанията е 30 дни всичко на всичко.
За мен основния извод е - е.ахти евтината кампания! Ми че те всичките не са похарчили и по лев на човек бе! Срамота!
Само Трайчо и адвокатката-цигуларка изключвам от списъка. Като ги гледам колко пари са дали до момента - гаранция, че гласовете им след кампанията ше бъдат по-малко от левчетата.
:)))
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас