Quantcast

За 8 часа 25 000 души изтеглили 1,07 млрд. лв. от КТБ (Обновена)

ОFFNews Последна промяна на 04 декември 2014 в 14:53 1948 1

Радослав Миленков.

Снимка БНР

Радослав Миленков.

16 000 вложители са изтеглили 600 милиона лева към 12:00 часа днес от клоновете на 9-те банки, които изплащат гарантираните влогове в КТБ, съобщи председателят на Управителния съвет на Фонда за гарантиране на влоговете в банките (ФГВБ) Радослав Миленков.

Той успокои, че всички необходими пари са осигурени и няма сериозни проблеми с тегленията, като координацията и кооперацията между търговските банки, Министерството на финансите, БНБ и МВР са отлични. Миленков все пак посъветва хората да не теглят парите си в брой с оглед на тяхна собствена сигурност.

ФГВБ съобщи малко по-късно, че към 16:30 часа 25 000 вложители в КТБ са се разпоредили с гарантираните си влогове в размер на общо 1 милиард и 70 милиона лв.

9-те банки (ДСК, Обединена българска банка, Юробанк България, Райфайзенбанк (България), Алианц Банк България, УниКредит Булбанк, УниКредит Булбанк, Централна кооперативна банка, СИБАНК, Първа инвестиционна банка) започнаха разплащанията от днес, 4 декември. Изплащането на влоговете в КТБ ще продължи през следващите 5 години, считано от днешна дата. Хората са разпределени между банките на база последната цифра от ЕГН-то си.

9-те финансови институции разполагат с близо 300 клона в София, от които могат да се теглят гарантираните влогове (гарантирани са влоговете до 196 000 лева по договори, които не предвиждат индивидуално договорени лихви - бел. ред.), докато Корпоративна банка има общо 15 клона и офиси в столицата. Това съотношение допринася за липсата на дълги опашки по различните банки от чакащи хора, коментираха от Фонда. Друга причина, според председателя на ФГВБ, е, че хората са очаквали големи опашки и са се "саморегулирали".

Миленков коментира и проблема с връщането на вложители в КТБ от обслужващите банки заради несъответствия. Той увери, че обслужващите банки са били помолени да не връщат вложители, чиито лични данни са сгрешени несъществено - грешно записан етаж на местоживеене, номер на вход и т.н. Въпреки това се появиха сигнали, че банките връщали хора заради подобни грешки в данните.

В случай, че сте си извадили нова лична карта след затварянето на КТБ (20 юни 2014 г.) и 9-те обслужващи банки са получили неактуална информация, се налага да отидете до клон на КТБ за актуализация на данните. Срокът за актуализиране на данните е 7 дни.

От Фонда съветват още гражданите, чиито имена не фигурират в списъка с вложителите или им е била изплатена различна сума от очакваната от тях, да подадат възражение в който и да е клон на КТБ в страната, а не в обслужващите банки. Квесторите на КТБ трябва да се произнесат в 7-дневен срок за всяко подадено възражение. 

Миленков изтъкна, че случилото се с КТБ има поне една положителна страна и тя е, че предоставя възможност на Фонда да се докаже като надежден, както и да тества банковата ни система.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

04.12 2014 в 16:13

А колко са върнатите граждани заради несъответствие на подадените данни от КТБ към другите банки?
Към 14ч. има подадени 2750 заявления за сгрешени данни (в т.ч. са и такива с вече сменени лични документи, което само по себе си не е грешка).