Най-новият тренд в телекомуникационния сектор – консолидацията на пазара – води до по-добри услуги за потребителите, сочат проучванията до момента. Европейските лидери в сектора са категорични, че това е единственият начин, за да се поддържа високото ниво на иновации, а оттам и по-конкурентните условия за крайния потребител в сравнение с Азия и Северна Америка. В Европа водещите телеком групи са се устремили да покоряват същите иновационни върхове, за да постигне целите на ЕС за дигитално развитие в синхрон със световните тенденции.
Основен приоритет на United Group, част от която е и българската компания Vivacom, е да защити правата на потребителите и да гарантира качество на услугата, достъп до разнообразни програми и релевантна ценова политика. В момента групата е в процес на разширяване на дейността на групата в България след последното решение на КЗК, свързано с част от сделката за придобиване на активи на „Булсатком“. Регулаторът разглежда решението детайлно почти 11 месеца и стига до извода, че одобрение не е било необходимо.
„Решението е отделно от проверката на придобиването на Булсатком, която тече в момента. През ноември 2022 г. се споразумяхме да придобием мобилните кули и инфраструктурата на оптичната мрежа на Булсатком. Това беше малка по мащаб сделка и не подлежеше на никакви регулаторни одобрения. Смятахме, че не е необходимо одобрение и за придобиването на оптична мрежа поради механизма за обратно наемане, който позволява на Булсатком да запази пълен контрол върху мрежовите активи. Въпреки това, а и за избягване на всякакво съмнение, ние уведомихме КЗК за тази сделка в началото на януари 2023 г.“, казва Николай Андреев, CEO на Vivacom, в интервю за 24chasa.bg.
Придобиването на „Булсатком“ е поредната стратегическа стъпка за United Group, която следва неотлъчно основния си приоритет – поставяне на клиента в центъра и предоставяне на най-конкурентните условия. Групата е в процес инвестиции и на въвеждане на все повече иновации в България в един силно конкурентен сегмент с огромно бъдеще – платената телевизия.
„Сегашното ниво на фрагментация на пазара не позволява на телекомуникационните оператори да постигнат критична маса, за да финансират такива големи инвестиции. Знаем, че сделката с Булсатком ще помогне на Vivacom да се справи с тези предизвикателства и ще има ползи за конкуренцията и потребителите. Ето защо смятаме, че КЗК трябва да я одобри“, категоричен е Николай Андреев.
Vivacom очаква сделка да донесе на потребителите разширена гама от услуги и да подобри качеството на получаваните от тях интернет и тв услуги, като например по-голям брой HD канали и достъп до богато аудио-визуално съдържание като част от видеотеката на EON.
„Нашата основна цел е да предоставяме на клиентите си превъзходни продукти и сме го доказвали многократно както като група, така и като компания. А що се отнася до ценовата ни политика, трябва да се каже, че платената телевизия е конкурентен пазар, на който Vivacom, A1 и др. се конкурират ожесточено и ще продължават да го правят“, каза още Андреев.
Консолидацията на пазара безспорно е инструмент, който може да спаси от фалит дадена компания. Споделянето на иновации и ресурси е един от механизмите, които световните технологични лидери използват, за да подобрят конкурентоспособността си. United Group също е в силната позиция да извлече позитивите от сделката с „Булсатком“ в полза на потребителите. Пред 24 часа Николай Андреев сподели и плановете за развитие на United Group за „Булсатком“.
„Независимо от положението, в което се намира „Булсатком“, ставайки част от United Group, ние ще можем да използваме нашите ресурси, експертиза и капацитет, за да я надградим и развием. Инвестицията ще доведе до положителен ефект върху качеството на услугите, предоставяни на клиентите на „Булсатком“, и е страхотна възможност за „Булсатком“ преди всичко да се възстанови, а като следваща стъпка – да ускори по-нататъшното си развитие“, каза Андреев. Той допълни, че в правото на ЕС съществува понятие, наречено „защита на неуспешна фирма“, което означава, че когато едно предприятие е в несъстоятелност, за него е по-добре да бъде придобито от конкурент, отколкото да изчезне от пазара. – „Разбира се, това трябва да бъде одобрено от КЗК, но е сигурно, че за абонатите е по-добре Булсатком да бъде поета и управлявана, вместо да фалира“ - убеден е Андреев.
Шефът на Vivacom е категоричен, че сделката с „Булсатком“ не поражда опасения за конкуренцията, както твърдят други оператори, и КЗК ще потвърди това.
„Нашите конкуренти твърдят, че Vivacom заедно с “Булсатком” ще представлява 60% от българския пазар на платена телевизия. Но тук се пренебрегват важни факти. Първо, съществуват множество регионални кабелни оператори, които предоставят фиксирани широколентови услуги и платена телевизия, които ясно показват, че бариерите за навлизане и разширяване на пазара са ниски. Второ, докладите на националния регулатор не обхващат съществена част от пазара на платена телевизия - видео стрийминг услуги, предоставяни от Netflix, Amazon и HBO. Освен това, цялата индустрия знае, че на пазара съществува и огромен "сив сектор". Според последните пазарни проучвания реалният брой на крайните потребители на платени телевизионни услуги е поне с 480 хил. души по-голям в сравнение с този, който се отчита в КРС. Забележително е също така, че във всички последни публични коментари и изявления никой не споменава факта, че има и няколко международни доставчици на DTH телевизия, които остават извън официалната статистика, включително турски и гръцки канали“, обясни подробно Андреев и изрази очакване, че въпреки непълното отчитане на абонатите и значителния „сив сектор“, се надява КЗК да разгледа всички фактори и да изчисли коректно пазарните дялове, така че да се види реалният контекст за конкурентостта на пазара.
United Group навлиза в страната през 2020 г. с придобиването на Vivacom и оттогава насам предприема редица важни стъпки, свързани с иновации, които трансформират пазара, а България държи челни позиции на Балканите по иновации в сектора. – „Сред ключовите ни постижения са развитието на най-голямата 5G мрежа в страната и разгръщането на първата 10GIGA оптична мрежа; стартирането на първите 5G неограничени планове, които осигуриха пълна свобода на комуникацията на всички мобилни потребители в страната», заяви Андреев и отбеляза, че с пускането на платформата EON, спечелила вече редица награди, телекомът е дал възможност за достъп до изцяло нов начин на гледане на телевизия.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)