Според финансиста Владимир Каролев няма как само хипермаркетите да бъдат задължени да продават определени количества български агропродукти, тъй като това би създало неравнопоставеност между търговците.
Според предлагана нова регулация по рафтовете в големите вериги да има точно съотношение на вносна и българска стока, за да се защитят нашите производители.
Идеята е да се въведе изискване 70% от млечните продукти да са произведени в България, както и 50% от плодовете и зеленчуците през лятото и една трета - през зимата.
При месото и колбасите - предложените изисквания са за 25% произведени в България продукти. При пилешкото - 5 от 10 предлагани пилета трябва да са отгледани у нас. Сериозни изисквания се готвят и за щандовете за вино и алкохол - където идеята е 75% от бутилките по рафтовете, да бъдат произведени у нас.
Промените обаче ще засягат само търговските обекти с годишен оборот над 2 милиона лева.
„Тези промени няма как да важат само за една група магазини. Това трябва да се случи за всички, защото иначе няма да мине в Конституционния съд и дори и в парламента”, коментира в студиото на „Здравей, България” икономистът Владимир Каролев.
Според него е невъзможно да се накарат потребителите да купят нещо, което не искат.
„Има огромен дефицит на грижа за българския производител. Българинът трябва да осъзнае, че от един лев, който се дава за българска стока, 30 стотинки се връщат в страната. Това става по много механизми, но се случва” , коментира социологът и заместник-председател на съюз „Произведено в България” Андрей Райчев.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас