Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков се срещна с министрите на транспорта на Полша, Унгария, Литва и Латвия в Европейския парламент, съобщават от пресцентъра на ведомството му.
По време на разговора са били обсъдени позициите на държавите, които са срещу Пакета за мобилност I, а представител на Румъния е заявил, че и Букурещ категорично ще се присъедини към групата на единомислещите и ще участва активно в преговорите по пакета.
Министрите се обединиха около позицията, че до момента по Пакета за мобилност I се действаше прибързано, без силни аргументи и анализи. Това налага започването на нов диалог, в който трябва да вземат активно участие всички членове на ЕП от единомислещите държави, независимо от коя политическа група принадлежат, посочват още от министерството на Желязков.
По време на срещата със заместник-председателя на Групата на европейските консерватори и реформисти на ЕП Рафаеле Фито министър Росен Желязков категорично е заявил, че приетите до момента текстове по Пакета за мобилност I се отклоняват съществено от първоначалните си цели и че се облагодетелстват определени държави членки за сметка на други.
„Надяваме се, че новоизбраният Европейски парламент ще бъде отворен за нашите предложения“, подчертал той.
Росен Желязков е разговарял и с координатора по Пакета за мобилност I и член на Renew Europe Group на ЕП Хосе Рамон Бауса-Диаз. На срещага българският министър е изтъкнал опасенията на единомислещите държави, че така формулирани текстовете ще доведат до допълнителни часове управление и натрупване на умора у водачите, което е реална предпоставка за тежки инциденти. Той припомнил, че задължителното връщане на превозните средства до страните по установяване, ще увеличи ненужно трафика, вредните емисии и амортизирането на пътната инфраструктура.
“Според проучване, публикувано от Европейската комисия, в ЕС липсват 400 000 безопасни и сигурни места за паркиране и почивка на водачите. Трябва да отпадне забраната за ползването на седмичната почивка в кабината, докато не бъдат изградени тези места", подчертал Желязков.
Според него решаването на проблемите в сектора не може да стане само с налагането на забрани и ограничения, а необходим цялостен подход, който да гарантира равни условия за всички държави членки, както и достатъчно време за адаптация на бизнеса и превозвачите.
Темата е била обсъдена и с председателя на Групата „Идентичност и демокрация“ на ЕП Марко Зани.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България