БДЖ ще стартира обществена поръчка за доставка на шинобуси (автобуси, движещи се по жп релсите) през септември.
Компанията обмисля да купи около 10 такива превозни средства като алтернатива за влаковете, за които има малко пътници, а в същото време трупат големи експлоатационни разходи. В същото време шинобусите са изключително икономични.
Производителите и клиентите за подобен подвижен състав не са много, но при сегашното трагично състояние на БДЖ би свършил работа. Прилично изглеждащи модели шинобуси имат чешката "Шкода", която е традиционен историчести доставчик на българските железници, и полската ПЕСА, която стъпи у нас с доставката на нови трамваи за градския транспорт в София.
Цената на автобусите върху жп релси с капацитет 60-80 пътници би била от порядъка на 1,5 млн. евро.
Освен за шинобусите през септември се очаква БДЖ да открие още няколко обществени поръчки за нов подвижен състав. Плановете на компанията са да бъдат закупени 5 или 6 нови локомотива с характеристики подобни на "Смартрон" на германския гигант "Сименс", а освен това са проучвани и възможностите за закупуване на пътнически вагони втора ръка от "Дойче Бан". Вероятно бъдещата обществена поръчка ще е за 30 такива второкласни употребявани вагона на цена от порядъка на 30 000 евро за брой. Ако подобна стойност наистина бъде постигната, това определено би спестило огромни средства на жп превозвача, тъй като в момента компанията плаща над 300 000 лева за капитален ремонт на пътническите вагони в завода в Септември.
Освен вагони втора ръка БДЖ ще пусне търг и за 30 чисто нови вагона, чиято единична цена е около 1 млн. евро за брой.
Амбицията на националния превозвач са всички обществени поръчки да бъдат с максимално кратки срокове и доставката на новия подвижен състав да е до 12 месеца.
От БДЖ ще кандидатстват за финансиране от около 80 млн. лева по оперативна програма "Околна среда" за закупуване на нов подвижен състав.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23293
4
24.08 2019 в 02:44
23293
3
24.08 2019 в 02:39
Имам връзки, за скромен рушвет мога да уредя освен джипове, и Буханки и Головастици. Буханките може да са микробуси или фургони, Головастиците може да са освен карусерии, и самосвали, или спецтехника.
В 200 000 евро с ДДС за парче всякак ще влезем, и Ръководството ще остане доволно.
С железопътните мотоциклети работата може да се забави, понеже моят човек в оня завод бил в отпуска. Там вариантите са с кош и без кош, няма и 100 000 евро бройката.
За железопътните велосипеди съм пас(((
4000
2
23.08 2019 в 19:07
Е, поне тогава имаше истински професионалисти, които критично и според ситуацията можеха да преценят плюсовите и минусите на дадена технология.
Многократните опити да се замени нормален железопътен състав с негови заместители не води до нищо добро- само до комисионни на некадърници.
Когато е създаден железопътния транспорт, е бил създаден и подвижен състав специално за него.
Останалото е просто експерименти с не дотолкова добри резултати, за които да се дават каквито и да било пари.
Последни коментари
karen80
Лидерите на Литва, Латвия и Естония призоваха за повече западна подкрепа за Украйна
Niko Kolev
Учредяват нова партия днес, бивш съветник на президента в нея
karen80
Румен Радев обясни за бг посолство в Сингапур
karen80
Всичко за токсичните връзки (подкаст)
karen80
Учредяват нова партия днес, бивш съветник на президента в нея