Само двама оцелели при катастрофата с южнокорейския боинг

Експерти поставят под съмнение сблъсък с птици да е причина за кървавия инцидент

OFFNews 29 декември 2024 в 15:43 2451 0

Катастрофа

Снимка БТА/АП

Само двама души от 181 пътници и екипаж са оцелели при катастрофата на южнокорейския Боинг 737-800. Те са стюард и стюардеса и са се намирали в опашната част на самолета, който се разби при кацане на летището в Муан на връщане от Банкок.

Експерти обявиха, че около най-смъртоносната самолетна катастрофа в Южна Корея витае неяснота и поставиха под въпрос първоначалните предположения, че машината може да е паднала заради сблъсък с птици, предаде Ройтерс.

Неразгъването на колесник, времето на кацане на двумоторния самолет на летището и информацията за възможен сблъсък с птици повдигат въпроси, на които все още не може да се отговори, отбелязва агенцията, цитирана от БТА.

Видеозапис, излъчен по местните медии, показва как самолетът се плъзга по пистата без колесник и малко по-късно се удря в стена и избухва пожар.

"Защо пожарните коли не са разпръскали пяна на пистата? Защо не са били на място, когато самолетът се е приземил? И защо в края на пистата е имало тухлена стена", пита се редакторът на новинарския портал "Еърлайн Нюз" (Airline News) Джефри Томас.

Южнокорейското Министерство на транспорта обяви, че са открити записващите устройства както на данните за полета, така и на случващото се в пилотската кабина по време на полета.

"Тези устройства дават всички параметри на системите на самолета", каза Томас.

В рамките на няколко минути контролната кула е издала предупреждение за сблъсък с птици, пилотите са обявили тревога и след това са се опитали да кацнат, съобщиха официални лица, въпреки че все още не е ясно дали самолетът е ударил птиците.

Експерти заявиха, че изглежда малко вероятно удар с птици да е причинил неизправност на колесника.

"Сблъсъкът с птици не е нещо необичайно, проблемите с ходовата част не са необичайни. Ударите с птици стават много често, но обикновено сами по себе си те не водят до катастрофа", каза Томас.

Австралийският експерт по безопасност на авиокомпаниите Джефри Дел обясни, че "никога не е виждал случай, при който сблъсък с птици да попречи на разгъването на колесника".

Колегата му Тревор Йенсен посочи, че пожарните и аварийните служби обикновено са готови за кацане без колесник, "така че в този случай това изглежда непланирано".

Обикновено при кацане без колесник "ще се приземите върху двигателите и ще усещате неравностите по пистата", каза Томас.

"Има пожарни коли, които покриват пистата с пяна, и тогава се каца в най-отдалечения й край, обикновено тези случаи завършват благополучно", добави той.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови