БДЖ продължават да затъват, но средната заплата вече е 1036 лева

Светослав Метанов 02 ноември 2018 в 14:37 13469 1

1036 лева е средната работна заплата на работещите в БДЖ-Пътнически превози за първите девет месеца на годината. Това е със 138 лева повече, отколкото през същия период на миналата година, показва финансовият отчет на компанията, публикуван на сайта на Министерството на финансите.

Излиза, че само за една година възнагражденията в националния жп превозвач са били увеличени с внушителните 15,37%. В компанията са вдигнати както заплатите, така и всевъзможни бонуси за извънреден труд, премии, за нощен труд, за ползване на домашен отпуск, за служебен и ученически отпуск, за работа на официален празник и за други допълнителни възнаграждения. 

За първите девет месеца разходите за работни заплати в пътническата компания възлизат на шокиращите 54,424 милиона лева. Това е с 6,215 милиона лева повече, отколкото за същия период на 2017 г.

Безумното в случая е, че приходите от продажба на билети за влаковете са едва 40,874 милиона лева или с почти 14 милиона лева по-ниски само от разхода за заплати.

На практика фалиралият жп превозвач се крепи на практика единствено на парите на българските данъкоплатци. За първите 9 месеца БДЖ-Пътнически превози са получили 131,250 милиона лева от бюджета по договора с държавата за осигуряване на обществен превоз. От данните излиза, че на 1 лев собствен приход жп компанията получава над 3 лева субсидия, което вероятно е европейски антирекорд по всички показатели за неефективност.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    6000

    1

    Вълчан

    02.11 2018 в 23:35

    Извънредния труд, нощния труд, работа през официалните празници включително и на нова година са ясно регламентирани в Кодекса на труда ТОВА НЕ СА БОНУСИ и се плащат от всеки един работоател. Относно приходите те са малки защото и цените на билетите за пътуване са малки железницата е социален превоз затова получава субсидия от дъжавата. Сравнете цената на билет от градския транспорт в София също субсидиран превоз, от централна гара до централни хали е един лев 60 ст. за тази сума можеш да пътуваш с влак 50 км или до гара Макоцево. От 10 години цените на билетите не са повишавани, въпреки скока на всички останали услуги.
     
    X

    Историята на коледните лампички