X Advertisement

Инспектори на палатки следят строителите на магистрали

Последна промяна на 12 май 2012 в 12:21 941 0

Лиляна Павлова. Снимка: БГНЕС
Лиляна Павлова. Снимка: БГНЕС
Проблем с качеството на магистралите нямаме, защото сме повишили контрола, промени ли сме го, обяви министърът на регионалното развитие в интервю пред "Дарик". Тя уточни, че повреденият участък на магистрала „Тракия” вече е оправен и асфалтът е подменен. Гръцката фирма "Актор" изряза и преасфалтира част от трасето, след като беше заплашена от премиера Бойко Борисов, че повече няма да спечели проект в България, ако не го направи. "Все пак не ми се иска да генерализираме за това, че някои се опитват да шикалкавят, както виждаме, други са съвестни и си изпълняват качествено работата", коментира министърът на регионалното развитие. По думите й лабораторията на Агенция "Пътна инфраструктура", институтът на АПИ сега са "навсякъде". "Те са буквално денонощно, сме ги изпратили на регионите на палатки, да бъдат по всички магистрали”, уточни Павлова. Ще бъде обявена процедура за избор на консултант, който да определи коя е най-добрата тол система за пътищата на България, каза още Павлова. "Одобрената фирма ще има 6 месеца, за да може през пролетта на 2013 г. да имаме представа дали системата да е сателитна или така наречената микровълнова, при която се изграждат Т-образни съоръжения, които отчитат преминаващите коли под тях", уточни тя. По думите на министъра консултантът ще трябва да прецени и за кои пътища да се въведе тази система, от които превозни средства да започне, дали да се премине към електронна винетка, при която от една страна ще се улесни плащането на стикерите, а от друга - ще се улесни контролът върху това. За изграждането на самата система ще се търси частен инвеститор, защото е доста скъпа - около 200-300 млн. евро и той ще печели от трафика, обясни Павлова.
Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
X

Войната в Украйна от първо лице