Големите сервизи искат държавен контрол над малките

Последна промяна на 12 октомври 2012 в 13:32 7857 15

Автосервиз. Снимка БГНЕС
Автосервиз. Снимка БГНЕС

Браншовите организации, в които влизат големите сервизи, поискаха държавна регулация и контрол върху дейността на автосервизите в България.

На пресконференция днес председателите на автосервизи в страната и членове на Съюза за качествен автомобилен ремонт (СКАР), заявиха че е от изключителна важност сервизите и всички обекти, в които се извършва ремонт на автомобилите, да бъдат регулирани и контролирани. Мярката ще засегне основно малките гаражчета и работилнички, които сега са в сивата икономика. 

Председателят на съюза в София Емил Германов заяви, че автомобилната сервизна дейност изпитва много проблеми в регулацията.  

"Цената, която плаща държавата, е прекалено висока", заяви Германов във връзка с нерегламентираните дворни сервизи и гаражи, които извършват ремонтни дейности по автомобилите без да издават фактури или касови бележки.

Според Германов над 300 млн. лева са в сивата икономика заради тези дворни и домашни сервизи. 

В тези помещения няма контрол за качество и работа. Не се плащат данъци, осигуровки, нито се издават касови бележки или фактури, заяви Германов. 

Според представителите на браншовата организация единствената цел на регулацията е контрол върху качеството на ремонта на автомобила. 

По статистика на КАТ 25% от катастрофите в България стават поради техническа неизправност, твърди Германов. Данните дори били занижени, защото КАТ не разполагал с технически органи, които да определят причината за транспортното произшествие. Тези произшествия можели да се избегнат, ако върху сервизите има контрол на качество и произход, смятат от браншовата организация. Създаването на минимални изисквания за контрол ще да подобри качеството и ситуацията на пътя, казва Германов. 

Според Васил Джостов, председателят на Съюз на автосервизите в Пловдив, само в София и Пловдив има около 9000 сервиза разположени в дворове и гаражи. За да имаш сервиз в момента е много лесно, създаваш фирма и слагаш табелата "Автосервиз" отпред, каза Джостов. 

На въпроса дали този контрол няма да затвори малкия бизнес, представителите на браншна, заявиха, че предлаганите изисквания са минимални и не биха попречили на малките сервизи да продължат своята работа. 

На 14 септември 2012г. представители на бранша са се събрали в Хисаря, за да обсъдят точките по контрола и регулацията. На националната среща, организациите в областта на автосервизната дейност са съставили меморандум от пет точки, който цели да се достигне европейски стандарт в тази дейност и практика.  Също така, меморандумът е изпратен на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, но отговор до момента няма. 

Изготвен е и изцяло нов законопроект, който да осъществи този контрол върху сервизните обекти.

Минималните изисквания са дали сервизът има подходящо оборудване, специалисти, регистрация на фирма и сервизна книжка, в която да се попълват отпадъците на обекта и извършените сервизни дейности. 

Кирил Кирилов, зам.-председател на Съюз на автосервизите София, заяви, че е разговаряно с банки, които да отпускат кредити с по-ниски лихви за собствениците на малки сервизи, за да покрият минималните изисквания за контрол и регулация. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

24.10 2012 в 19:42

Нищо реторично няма във въпроса. Работилницата, която последно прави дедо поповото ренде, го направи съвсем легитимно - с оригинални части, с положителен резултат и с пълно спазване на предварителната уговорка за това какво ще се прави, за колко пари и как ще се обработват непредвидените случки в ремонта.

Пред мен са легитимни и ако нещо се строши, сигурно пак ще се ходи при тях.

А дали са дали достатъчно подкупи, за да имат благоволението на държавата - мен не ме засяга.

24.10 2012 в 19:35

Няма какво да си мислим, ходили сме там.

24.10 2012 в 14:04

ако ще се дръвчим няма смисъл
не задавай реторични въпроси

24.10 2012 в 14:03

никой не коментира голям или малък сервиз, четете правилно, освен че трябва и нормално да се изразявате
говорим за регистриране на бизнеса

24.10 2012 в 14:00

и защо си мислите че големите сервизи ощетяват клиентите?
дайте примери, не си губете само времето за да пишете неправилни впечатления

22.10 2012 в 09:31

Искам да попитам за направа на авто сервиз, но не за строителните изискщвания, а за изискванията за сервиза, трябва ли да има някакъв лиценз и какъв, какви са изискванията за дейност на автосервиз, независимо какъв ремонт на автомобили ще извършва. Моля пишете ми, много ми е важно да знам, искаме легитимен сервиз, макар и малък, но да се спазят изискванията - ако има такива, ако трябва някакъв лиценз и прочие.

15.10 2012 в 20:17

Легитимни пред кого?

15.10 2012 в 20:04

Аз съм в управителният съвет на това сдружение и в моят сервиз могат да влезнат само два автомобила. Повечето членове в сдружението са с моите възможности, и не мисля че сме от "големите". Въпросът е за легитимните и не легитимни сервизи.

14.10 2012 в 22:27

Добре е да си изяснят какво значи :голям сервиз,малко гаражче,какъв ремонт се оторизира "под сенкята на дървото кестен" и тями подобни.Щот от КАТ твърдяли,ама какво-25% са катастрофите поради техническа неизправност.Ма тия не казват,че 100% от технически неизправните са правени "в гаражчета"(Да не забравяме "Корвет",който излезе от гаражче).Не казват,дали са питали авариралите-Аджеба,къде си поддържате таратайките(дали гаражчетата не ебаха мамата на нашто спокойствие).Направо си е за тема във форума.

12.10 2012 в 22:34

Големите да го духат.Малките и гаражни са много по-добри!