Младен Вачков: Двигателят ме предаде

Последна промяна на 08 януари 2012 в 20:56 1838 0

mladen-vachkov
mladen-vachkov

Дебютиралият в рали „Дакар” Младен Вачков бе спрян от участие в неделя, защото не е преминал покрай четири контролни точки. Разочарованият пилот от Троян даде първото си интервю, след като научи лошата новина, за OffNews.bg.

- Младене, как прие решението на съдийската комисия?

- Очаквах го с напрежение. Знаех, че шансовете да ме допуснат до участие в понеделник е малко над 1 процента. Много ми е тежко в момента. Но нямах избор какво друго да направя в етапа около Копиапо.

 - Защо?

- Получих проблем в двигателя още в началото. Практически се движех на един цилиндър. Трябваше да се смени целият мотор, но това нямаше как да стане на трасето. Затова трябваше да стигна някак си до бивака. Пърпорех с 20 км/ч, но знаех, че трябва да се преборя. Пристигнах тази сутрин в лагера.

 - Авариите не бяха ли прекалено много?

- Определено бяха. Аз за една година състезания с АТВ не бях имал сериозен проблем. А и на „Дакар” всичко започна отлично. Даже се класирах девети във втория етап. Но след това започнаха проблемите. В четвъртия ми падна ауспуха. Оттам изгоряха кабели, проби се резервоара, абе голям проблем. Карах 300 км със спукана гума. Като за капак 13 км преди финала ми свърши горивото. Руси Русев ми донесе, за да успея да завърша етапа – пак в ранни зори. Вчера също започнах с проблеми. Мога да кажа, че двигателят ме предаде в рали „Дакар”.

 - Как оценяваш представянето си в Южна Америка?

- Физически издържах. Само малко ме болят ръцете, но иначе се чувствам чудесно. За машината казах вече. Това рали наистина е като олимпийски игри – много е трудно. Трябва да си концентриран на 100 процента във всеки момент и да можеш да вземаш бързо правилното решение. Но ми се струва, че нашите АТВ-та Can-Am не са най-доброто за тези условия. Тежки са, а и това, че имат 4х4 не дава никакви предимства. На правите участъци ямахите развиват без проблеми 120-140 км /ч, докато ние трудно достигаме до 100 км/ч. Така трупаме изоставания.

- Какво ще правиш до финала на „Дакар” в Лима?

- Ще стискам палци на Петър Ценков, да представи отново достойно България. Тъй като съм част от отбора на „Рали Рейд.Бг” ще се включа като помощник на механика Димитър Ортаков – Омбрето. Даже в момента, докато говорим, подреждам гуми на покрива на асистиращия камион.

 - Мислиш ли вече за участие в ралито през 2013 година?

- Още е много рано. Ще видим. Трябва да си направя изводите, да анализираме грешките. Иначе съм амбициран да се състезавам отново на рали „Дакар”, за да докажа, че мога да стигна до края.