Милиони блокират рекламите в интернет
С 41% за година се е увеличил броят на потребителите в Интернет, които използват софтуер за блокиране на рекламите в сайтовете, сочи проучване на сайта PageFair и технологичната фирма Adobe.
Така на месец броят на активните потребители, използващи такъв тип софтуер, става 198 милиона.
И докато тази цифра представлява едва 6% от всички потребители на Интернет, цената за уеб-издателите се очаква да е равна на над 21.8 милиарда долара пропуснати печалби за годината. За 2016 г. прогнозата на съставилите на проучването е сумата да нарасне до 41.4 милиарда долара.
Разпространението на блокиращ рекламите софтуер от юли 2009 до януари 2015.
Рекорден брой потребители, които блокират рекламите, са тези в САЩ. Към второто тримесечие на годината броят на тези, които всеки месец активно използват софтуер за блокиране е станал 45 милиона, което е растеж от 48% спрямо същия период миналата година.
Най-бързо пък се увеличават блокиращите рекламата във Великобритания. Броят им там за второто тримесечие е 12 милиона, но скокът спрямо 2014 г. е 82%. Конкретно за територията на Европа най-много потребители, които ползват софтуер против реклами, има в Гърция - 37% от населението.
У нас 16% от населението блокира рекламите в Интернет.
Най-губещи от употребата на блокиращ рекламите софтуер са сайтовете, посветени на игри, социалните мрежи, и сайтовете, специализирани в технологичната тематика.
В момента основно рекламите биват премахвани от потребителите на настолни компютри и лаптопи. От друга страна 38% от интернет-трафика идва от мобилни устройства, от чиито потребители едва 1.6% блокират рекламите. Ниша с такъв потенциал за растеж в блокирането на рекламното съдържание в сайтовете е притеснителна за анализаторите.
Притесненията им се засилват и от това, че в бета-версията на новата си мобилна операционна система (iOS) технологичният гигант Apple прави стъпки към това да разреши на потребителите да блокират рекламите.