OffNews.bg

Кими Райконен счупил ръката си при падането от снегохода

Световният шампион във Формула 1 за 2007 г. Кими Райконен призна, че при инцидента със снегохода, който претърпя навръх коледните празници, е счупил ръката си. 32-годишният финландец участва по време на коледната си ваканция в състезание със снегоходи в Австрия, като по време на гонка падна и удари лошо ръката си. Тогава представители на Райконен заявиха, че не става дума за сериозна травма. Пилотът участва в предаването Top Gear, като водещият Джереми Кларксън го помоли да покаже лявата си ръка. Тогава Кими потвърди, че при падането от снегохода е получил по-сериозна травма от обявеното. "Получих неприятна травма, но имам страхотен лекар, който успя да се справи перфектно", заяви многозначително Райконен. Кларксън обаче реагира веднага, питайки, толкова сериозна контузия не означава ли счупване. "Нещо такова, но не беше сериозно", измъкна се Кими. Междувременно Райконен коментира, че отборът му Лотус е готов за старта на новия сезон във Формула 1. Както е известно, най-бързата надпревара стартира този уикенд в Мелбърн. "Със сигурност ще дам най-доброто от себе си през сезона, а в края ще видим какво ще се получи - заяви финландецът. - Надявам се в Австралия да направим добър уикенд, което означава, да нямаме сериозни проблеми с колата и да не допускаме ключови грешки. В момента нямам представа колко силни можем да бъдем всъщност. А и едва ли някой би могъл да каже. Ако тестовете могат да ни ориентират, то нещата изглеждат доста оптивмистично, тъй като всички отбори са много-много близо един до друг. Първата реална представа за моментното разпределение на силите ще получим в квалификацията за място в Мелбърн. Чувствам се страхотно в новия болид на Лотус. Все още навлизам в нещата, но засега всичко върви доста гладко и нямаме някакви сериозни проблеми. Не мисля, че ми трябваше много време за да свикна отново с всичко около Формула 1. В общи линии нещата са си същите, каквито бяха и преди няколко години. Да появили са се DRS и KERS, но това са просдтко допълнителни бутони, които трябва да натискаш. По време на тестовете натисках тези бутони или твърде рано или прекалено късно, но това не променя особено нещата. Прави ми впечатление, и че престоят в бокса вече е доста по-кратък. Разликата обаче не е особено голяма - спираш колата, а след това продължаваш. Всички чакаме с нетърпение състезанията. Едва ли някой пилот би ви казал, че по време на тестовете се чувства по-добре отколкото в състезание. В последно време от гледна точка на задминаванията доста неща се промениха във Формула 1, но това не е превърнало спорта ни в по-различен такъв. Интересното тепърва започва. И който успее най-бързо да се пригоди и да измъкне максимума от гумите и двигателите на колите си, той и ще е над всички в края на сезона". Райконен бе категоричен, че не си прави планове за сезона. "Нека видим най-напред в първите няколко състезания колко точно сме бързи - анализира той. - Тогава, евентуално, може да правим каквито и да е планове. Въпреки че Австралия е твърде далеко от Европа, винаги съм обичал това място. Пистата в Мелбърн не е сложна. Наясно съм какво да очаквам, тъй като трасето не се е променило много. Би било страхотно да спечелуя точки в Мелбърн. За пистата в Австралия най-подходяща е кола, която има добро сцепление с настилката. В тестовете E20 се държа от тази гледна точка повече от добре. Това определено ни дама поводи за оптимизъм. Освен това колата демонстрира впечатляваща стабилност при влизането в завоите, така че нещата изглеждат не лошо. Инженерите ни направиха цяла серияа от симулации и подробно изучаваха данните от тестовете, така че имаме някаква представа как ще изглежда колата ни в Мелбърн. Реално обаче ще знаем как стоят нещата на самото трасе. Определено обаче смятам, че можем да объркаме този сезон доста сметки".