Строителството на "Марица" изостава, пускат я през май 2015 г.
Трасето на автомагистрала "Марица" може да бъде завършено до месец май 2015г. Физическото изпълнение на строителните работи на Лот 1 е около 50%, а на Лот 2 – 80%.
Това каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и инвестиционното проектиране Екатерина Захариева, която инспектира строителните работи на магистралата.
Изоставането на строителството през последните месеци се дължи на комплекс от причини, сред които са и лошите климатични условия това лято, стана ясно по време на проверката. „Полагаме усилия да наваксаме изоставането, но това не трябва да бъде за сметка на качеството“, каза в тази връзка Захариева.
Археологическите находки, заради които части от трасето на Лот 1 не са освободени за строителство, също бяха посочени като причина за забавянето. Работата по тези участъци ще бъде ускорена и се очаква при добри климатични условия до следващия месец там да бъде положен асфалт.
Все още по трасето на Лот 1 има незавършени отчуждителни процедури, които също забавят строителството. По този повод Екатерина Захариева съобщи, че правителството подготвя проект на изменение на Закона на държавната собственост, според които евентуалните обжалвания на отчуждителните процедури няма да спират строителството. „Това категорично няма да е в ущърб на собствениците на имоти, защото ако им бъдат присъдени по-високи обезщетения те ще си ги получат заедно с лихвите“, поясни Захариева. Такъв проектозакон беше внесен в предишния парламент, но така и не бе разгледан. По думите на министър Захариева, ако в момента този закон беше факт строителството на всякакви инфраструктурни обекти нямаше да бъде толкова забавено.
Строителството на Лот 2 е в по-напреднал стадии и може да се ускори още с по-добра организация на работата, стана ясно още по време на проверката. „Ако времето позволява можем да продължим изграждането, но за нас категорично много по-важно е качеството“, поясни министър Захариева.
Проектът „Изграждане на АМ „Марица“ лот 1 и лот 2” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Със средства от оперативната програма се изграждат общо 65,62 км.
АМ “Марица” е част от Трансевропейския транспортен коридор №IV и от трансевропейската автомагистрала „Север-Юг”. Тя ще свързва АМ „Тракия” при пътен възел „Оризово“ с Капитан Андреево на българо-турската граница. „Марица” е основен маршрут на движение в посока Пловдив – ГКПП „Капитан Андреево”. По нея ще се осъществява и пътният трафик за Гърция при възел „Ново село“.