OffNews.bg

Павлова: Новите винетки са законни, всички процедури са спазени

Новините винетки са законни и всички процедури по обнародването в Държавен вестник са спазени в законовите срокове.

Това каза регионалният министър Лиляна Павлова пред БНТ.

„Няма как да публикуваме графичния дизайн на новите винетки, защото те са секретни, ценни книги, и давайки предварително графиката, рискуваме да се фалшифицират. ВАС обяви, че основание за дело няма и всичко е публикувано законово. Няма връщане назад и всичко е в сила. 2 млн. винетки са в пазарската мрежа”, каза тя.

Павлова напомни, че по линия на социалното подпомагане държавата е раздала 190 000 безплатни винетки за 2016 г., от които няма средства за реинвестиция в пътища.

Тя изрази мнението си, че правителствата назад са допуснали сериозна грешка като не са актуализирали цените на винетките всяка година с по около 5 лв., за да не се налага по-сериозна актуализация както в момента с около 8 лв. на месец. Според нея България е сред малкото страни в Европа, в които няма пътен данък, а само винетка. По думите й правителството е можело да въведе пътен данък, запазвайки ниските цени на винетките, но това щяло да доведе до много по-високи такси за ползване на републиканската пътна мрежа.

Според Павлова няма как да искаме качествени и добри пътища ако нямаме достатъчно средства. „Факт е, че недостигът на финансиране в 25-годишния преход назад доведе до това третокласната мрежа да е в лошо състояние. Имаме около 30 хил. км пътища в лошо състояние като 12 хил. км са трети клас и ако не започнем да генерираме по-сериозен ресурс няма да можем да ги отремонтираме”, призна министърът.

Министърът коментира и това, че консорциуми, предвождани от фирми, свързвани с Делян Пеевски и Валентин Златев, ще строят автомагистрала "Хемус". Според нея всички изисквания са спазени при обществените поръчки за избор на фирми – изпълнители.

 „Това са големи консорциуми и не смятам че трябва да се търсят нюанси”, поясни Павлова. Според нея сега по-важното е да се вземе решение дали може да започне строителството, защото условието, което е заложено, е да има осигурен финансов ресурс.

Тя добави, че кабинета "Орешаркси" извади магистралата от приоритетните обекти и сега трябва да постигнем спестяване на пари от европейските фондове, за да започне строителството.

Министър Павлова опроверга и твърденията за напукване на АМ „Марица”.