OffNews.bg

Фандъкова: Търсим места за многоетажни паркинги, няма как да намалим още данъка за новите коли

Логично е,  когато се вдигат данъците за старите автомобили, налогът за по-новите да бъде намален. Това обаче няма как да стане в София, защото те са на долната граница по закон. 

Това обясни столичният кмет Йорданка Фандъкова по бТВ. Всички допълнителни средства от по-високия данък за замърсяващите коли и за сделките с коли и имоти ще бъдат насочени за ремонти на квартални улици, тротоари и паркинги, за подобряване на градския транспорт и довеждащ транспорт до метрото, за възстановяване на градски паркове и градини. Справедливият принцип е, който замърсява повече, да плаща повече - затова увеличаваме данъка на колите с нисък екостандарт и по-висока мощност и запазваме на най-ниските нива данъците на колите с екостандарт Евро 5 и 6 и до 74 киловата. По-чист въздух се постига едновременно с насърчителни и с рестриктивни непопулярни мерки. Те не са лесни, но са задължителни, ако искаме резултат, каза още Фандъкова.

Очакваме около 20 млн. лева допълнително от вдигането на данъка върху сделки с имоти и коли, половината от тях ще предоставим директно на районните кметове. Ще ги разпределяме по точна формула, изготвена и приета с участието на предишните кметове - на база на дължината на жилищната мрежа и броя на жителите, уточни Фандъкова. 

Около 18 млн. лева допълнително се очаква да е приходът от данъка за автомобилите. Част от тях ще отидат за подобряване на градския транспорт, за въвеждащи трасета в кварталите, където ще бъде пусната третата мрежа на метрото.

В новата програма са заложени и паркинги на няколко етажа, за тях вече се търсят места, за да бъдат построени, ще бъдат поканени инвеститори за публично-частно партньорство, обясни Фандъкова. 

Лъжа са твърденията, които разпространяват, че съм обещала да не вдигам данъци по време на кампания. Казах, че 10 години не сме вдигали данъци и успяхме да съберем 250 млн. лв. повече от собствените приходи на общината, коментира още Фандъкова.