Борисов за БДЖ: Сто тона разкарват 5-6 пътника
Има влакове, които возят 5-6 човека, а сто тона ги разкарват напред-назад. Така премиерът Бойко Борисов коментира спирането на влакове на БДЖ, което предизвика вълна от локални протести, по време на Министерския съвет, става ясно от стенограмата.
„Аз и за Банкя като го гледам, вътре има не повече от 10-15 души и пътуват непрекъснато”, допълва премиерът.
От стенограмата от заседанието на МС става ясно, че транспортният министър Ивайло Московски е афектиран от изказването на транспортния министър от тройната коалиция Петър Мутафчиев пред bTV, според който намалената субсидия е само фиктивна причина за спиране на влаковете и уволняване на служители на БДЖ, тъй като реално парите не са намалени, а част от субсидията е насочена за изплащане на дълговете на дружеството.
„Днес мисля да го поканя, след като гарантира, че може да влезе в 140 милиона, да го поканя за управител на „Пътнически превози“ и ако успее, ще си скъсам дипломата и ще си подам оставка”, коментира Московски думите на Мутафчиев.
„За да се влезе в тези 140 милиона… Миналата година дружеството е на 15 милиона оперативна загуба, може и повече да стане, защото още не са готови пълните разчети, и 25 милиона неремонтиран подвижен състав, за което в момента аз имам предписание цялата серия 32 локомотива да ги спра от движение, защото вече са опасни, хора могат да загинат. Това ще го направя. Там са им 40-те милиона, които твърдят, че са ги спестили: в оперативна загуба 15 милиона на дружеството към днешна дата и 25 милиона неизвършени ремонти. Така че, ако това е влизане в рамките на 140 милиона, мога и аз да го направя – догодина ще е 30 милиона оперативната загуба и 50 милиона неремонтиран подвижен състав, което са глупости общо взето. Мутафчиев да заповяда, днес ще му разпиша заповед за управител, да управлява „Пътнически превози“, да се вмести в този бюджет и щом успее, да му е честито”, допълва министърът.
Няма направления където да липсва железопътен транспорт. "Има разреждане, има намаляване на броя на движещите се влакове, но никъде няма изключване, въобще да няма влакове. Сега, ОК, вероятно ще има неудобство в някакъв момент, тъй като има прекачване, има довеждащ транспорт до по-големите гари. Съжалявам, просто аз се вмествам като ръководител и мениджър в тези 140 милиона. Това мога да направя, казва още Московски.
Обяснявайте го по-надлежно и не им давайте да говорят глупости, нали, че купили влакове, защото 300 милиона ни висят да се плащат, не са платени от 2006 г. През 2006 г. са ги „купили“, в смисъл, взели ги и до момента не се плащат. А можеш ли да купиш нещо и да не си го платиш, да чакаш. Все едно днес да ги купим и да чакаме някой ден друг да ни ги плати, инструктира премиера Борисов.