OffNews.bg

Ангелкова все пак ще подпише договор за реклама с Би Би Си

Министерство на туризма все пак да сключи договор с Би Би Си за рекламна кампания на България като туристическа дестинация.

Министърът на туризма Николина Ангелкова е разговаряла с акаунт мениджъра на Би Би Си за Централна и Югоизточна Европа Даниел Моравански за подписване на договор с медията. Това се е случило по време на международното туристическо изложение ITB, което се провежда в Берлин, съобщават от Министерство на туризма.

Забавянето на този договор предизвика негативни реакции, защото е изключително изгоден за страната ни, а случилото се се превърна в един от първите скандали в новото правителство на премиера Бойко Борисов.

Подготовката на договора с Би Би Си започва през май 2013 г., когато зам.-министър на икономиката с ресор туризъм е Иво Маринов, като договорката е страната ни да плати 1,5 милиона евро за 240 рекламни клипа.

Зам.-министърът по туризма в следващите две правителства Бранимир Ботев провежда 7 разговора с Би Би Си и смъква цената на 290 хил. евро, увеличава броя на клиповете на 344 и се договаря рекламата да се таргетира специално в Обединеното кралство, Европа, Русия и Китай, откъдето се очаква да дойдат най-много туристи.

През миналата година от държавния бюджет били отделени средства за този договор, но заради смяната на няколко правителства подписването му се забави във времето. Очакваше се това да е едно от първите неща, които министър Ангелкова ще направи, но така и не беше подписан договор с Би Би Си и парите бяха върнати в държавния бюджет.

В новия на Министерство на туризма средства за този договор не са предвидени. Именно заради това не беше ясно дали рекламата в Би Би Си ще се случи.

Според туристическото министерство след разговора си на международното изложение в Берлин Ангелкова и Моравански са се обединили около мнението, че "за много кратък период от време" е ускорена работата по договора и остава да бъдат изяснени само "някои формалности", преди подписването му.

В Берлин Ангелкова коментирала още, че се радва, че преговорите с Би Би Си "са на финала и в най-кратки срокове ще можем да стартираме рекламата на България". 

По време на изложението министър Ангелкова се среща и с представители на британския туроператор „Томас Кук“, за който в края на миналия месец се появи информация, че спира да лети до България именно заради провалилия се договор с Би Би Си.

Тя имаше подобна среща и миналата седмица, когато стана ясно, че туроператорът се отказва единствено от опитите да възстанови чартърната линия до Варна и ще продължи да лето до Бургас.

Още тогава Ангелкова обяви, че ще проведе още един разговор с представителите на „Томас Кук“.

В Берлин тя е разговаряла с изпълнителния директор на "Томас Кук" Карл Шатмайер, както и с търговския директор Андре Мюлман за възможностите за задълбочаване на сътрудничеството и привличането на повече туристи в България.

На срещата са присъствали и главния мениджър за договорите за България Алекс Вреде и Христо Гълбачев - официален оторизиран агент за България.

По време на изложението в Берлин станало ясно още, че близо 1 млн. германци са посетили страната ни през изминалата година, като над 700 хил. от тях – с цел туризъм.