OffNews.bg

Собственикът на eMag запази думите "Черен петък" като търговска марка (обновена)

Компанията, която е собственик на онлайн магазина eMag, е запазила в Патентното ведомство като търговска марка думите "Черен петък", "Black Friday", "Black Friday by eMag".

Румънската компания "Данте интернешънъл" притежава освен eMag и сайта Fashion Days, съобщават "Дневник". Румънците са подали своята заявка на 24 ноември 2014 г., но едва този януари искането им е било одобрено.

С решението на Патентното ведомство никой друг освен румънската фирма няма да може да ползва думите "Черен петък" в България до 24 ноември 2024 г.

В условията на патента е посочен разнообразен кръг от дейности – от отдаване под наем на рекламно време във всички средства за комуникация, създаване на рекламни текстове, маркетинг и "връзки с обществеността", през подреждане на витрини и фотокопирни услуги, до изследване на пазара и управление на бизнес проекти.

Понятието "Черен петък" навлезе в България през последните години от САЩ. Това е петъкът след Деня на благодарността, когато масово магазините в Щатите правят сериозни намаления на стоките си, за да сложат началото на предколедното пазаруване.

Досега собствениците на eMag са получавали няколко глоби от Комисията за защита на конкуренцията, като последната е от 8 ноември тази година. Тя е в размер на 120 000 лв. и е наложена на сайта Fashion Days. Преди това самият eMag получи глоби от 4,6 милиона лева, 130 000 лв. и 750 000 лв. - всички те за нелоялни практики и измамна реклама.

Малко по-късно днес вечерта от магазина изпратиха писмо, в което посочват, че ще позволят на другите фирми да използват думите "Black Friday".