#ПромениКартинката - обединителят на изкуството и културата за устойчива промяна към по-добро бъдеще
За трета поредна година студенти от НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ изработват въздействащи видеоклипове за кампанията, посветена на проблема със замърсяването на околната среда от неправилно изхвърлени цигарени фасове.
Кампанията #ПромениКартинката проведе първото си дискусионно събитие, фокусирано върху връзката между социални и екологични въпроси и изкуството. По време на събитието бяха представени факти за глобалния проблем с неправилно изхвърлените фасове, бъдещите инициативи и ролята на изкуството и социалната ангажираност като средства за устойчива промяна за по-добро бъдеще.
От своето начало през лятото на 2021 година, информационната кампания #ПромениКартинката успява да привлече общественото внимание с разнообразни проекти и сътрудничества. Това, което от кампанията са направили до момента, са: съблекални по плажовете, които са брандирани с посланието #ПромениКартинката, пътуваща изложба с информационни табла, съвместно с фондация "Оптимистас" и много други партньори. Поставени са информационни пана в Хасково и Благоевград в началото на март и на провелия се преди 2 седмици пролетен панаир в Търговище.
В началото на април в София изложбата е била поставена на „Моста на влюбените“. Кампанията взема участие и в арт фестивали като Cinelibri и други. В последния организиран пролетен фестивал са поставили атрактивни червени двуметрови постаменти - кутии за фасове, с които целят да провокират хората да спрат да хвърлят небрежно фасовете си на улицата. На кампанията и предстои да направи няколко доброволчески почиствания, да продължат с пътуващите изложби, както и да разширят арт фестивалите, в които те участват и подкрепят.
"С тези наши събития ние искаме, аз искам да ви призова всички вие, които по един или друг начин си сътрудничите с нас, да станете посланици на кампанията. А това означава просто да говорите за това на хората, които са около вас да не изхвърлят отпадъците си безразборно по улиците, в парка или по плажа, защото фасовете, за съжаление, са навсякъде и това няма да можем да го променим догодина. Както виждате три години подред ние се опитваме, но нещата бавно стават. А промяната на съзнанието в хората е нещо, което изисква много време", завърши Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България.
Чрез партньорствата си с различни арт и културни фестивали, информационната кампания #ПромениКартинката подчерта значението на изкуството в насърчаването на отговорно потребителско поведение. С увереността, че изкуството е универсален език, който може да преодолее предразсъдъците и да вдъхнови действия за по-добро бъдеще. Кампанията се стреми към положителна промяна.