OffNews.bg

Изследване показва, че 21% от домакинствата по света ще похарчат повече пари за Коледа

Какви са потребителските навици при коледното пазаруване? Кои държави ще похарчат най-много по празниците и кои са най-желаните подаръци? Какъв процент от хората използват мобилно банкиране за пазаруване? На тези и още въпроси за потребителските навици преди празниците дава отговор ежегодния Коледен барометър на Фератум Груп.

Водещият международен доставчик на цифрови и мобилни технологии за финансови услуги – Фератум Груп, се допита до активните си потребители в 14 държави. В проучването за потреблението по празниците своите планове за Коледа споделиха на 31 000 домакинства.

Коледният барометър показва, че близо 21% от домакинствата по света планират да похарчат повече тази Коледа в сравнение с миналата година. 38% планират да похарчат по-малко, а 42% ще похарчат колкото миналата Коледа. Проучването показва изненадващи резултати. Някои страни са променили драстично навиците си за пазаруване по празниците в сравнение с предишни години. Тази година Бразилия е на първо място – 91% от месечния доход на населението, ще бъде похарчен по време на празниците. На второ място се нарежда Полша с около 36%, следвани от Австралия, Испания и Румъния, които са готови да похарчат около 34% от месечния си доход за празниците.

Кой пазарува онлайн?

Проучването отчете ръст при онлайн пазаруването тази година за Коледа. 38% от анкетираните в Обединеното кралство заявиха, че ще пазаруват онлайн. Респондентите от Холандия (30%) и Швеция (29%) ги следват плътно и се нареждат на второ и трето място, докато Естония и Хърватия ще продължат да се придържат към традиционното пазаруване.

Време със семейството?

64% от анкетираните клиенти на Фератум отчетоха като най-важно за тях времето по празниците, което ще прекарат със своите близки и приятели.

Новогодишни обещания

Повече време, прекарано със семейството и приятелите, и тази година е топ отговор сред респондентите (23%), следван от плановете за ремонт на дома (15%) и повече пътувания (12%).

Дрехи, лакомства и играчки ще бъдат най-масовите покупки тази година

31% от приходите на домакинствата ще бъдат похарчени за дрехи тази Коледа, показа проучването, 12% за лакомства и едва 11% за играчки. Почти всеки се вълнува от мода, което обяснява защо 12 от 14 страни са посочили, че ще похарчат най-много средства за дрехи и като цяло за пазаруване по време на коледните празници. Единственото изключение е Латвия, където анкетираните предпочитат да похарчат повече за посещения на спортни събития, и Полша, където най-много ще се пазаруват лакомства.

Пътувания

Бразилия, страната, която ще похарчи най-много за Коледа, е и начело на класацията за пътувания 31% от респондентите в южноамериканската държава ще похарчат най-много средства за пътешествия. Румъния и Австралия също са готови да похарчат повече за пътуване - близо 25% от бюджета си. 71% от респондентите в Швеция и 64% в Обединеното кралство и Норвегия са заявили, че предпочитат да плащат с карта по време на пътуване в чужбина.

Бъдещето е в мобилното банкиране

Тази година предпочитан метод за плащане за всички страни (67%), освен България (43%), е мобилното банкиране. Швеция и Холандия заемат първите места в тази класация, като близо 91% от анкетираните са заявили, че ще използват мобилно банкиране по време на празниците.

Скъпи хотели или Airbnb

Респондентите от Австралия и Канада са по-склонни да платят повече от 100 евро за нощувка в хотел, докато тези от Румъния и Естония по-скоро биха използвали услуги като Airbnb, когато пътуват в чужбина.
България

Коледният барометър отчете голяма разлика в резултатите на анкетираните българи спрямо тези от миналата година. Само 8% от месечния доход на домакинство ще бъде похарчен за забавления на семейството, в сравнение с миналата Коледа, когато сумата е била около 20%. 23% от бюджета на анкетираните българи ще бъде похарчен за пазаруване, 18% за пътувания, 13% за играчки, 12% за дрехи, а едва 8% за лакомства.

Как беше проведено проучването Коледен Барометър 2019?

• В проучването се включиха активни потребители на Фератум Груп в 14 страни чрез онлайн анкета. Доходите се посочват в местна валута, относителното коледно потребление се изчислява чрез съотношението на месечния разполагаем доход на семейството във всяка страна.

• В проучването участваха над 31 000 домакинства. Анкетираните са на възраст от 18 до 61 години, а 60% от участниците са жени. Средният нетен доход на участващите домакинства варира между 880 – 3836 евро. Средният брой членове на домакинство е 2.9 души.

• Като допълнение към демографските признаци на изследваните групи, респондентите бяха попитани какви са месечните им нетни доходи, колко планират да похарчат за Коледа, дали ще пътуват по време на празниците и дали ще използват услуги като Airbnb или мобилно банкиране, докато пътуват в чужбина.

•Доходите се посочват в местна валута. Отговорите са приравнени, за да отразяват покупателната способност на всяка страна. Резултатите от проучването са анонимни.